Trijntje Durks Tonninga geb. 13 mei 1815, Dokkum

  • KlaasJ
    Message 1 of 3 , Sep 6, 2010
      Hallo

      het overlijden van Trijntje vind ik niet in Tresoar, zij was gehuwd 15 mei 1842 met Jacob Berends Kool (16-5-1816 - 15-6-1894) te Dokkum, en is overleden voor haar man. Ik heb wel een Trijntje Ponninga gevonden, overleden te Dokkum 22 sep 1883. Is zij eigenlijk een Tonninga?

      Alvast mijn dank voor de oplossing.

      Klaas Jansen, Zwiterland
      Message 2 of 3 , Sep 6, 2010
        Klaas,

        Gezien het feit dat dit echtpaar o.a. een dochter Wietske en een zoon Durk
        krijgen, ga ik er van uit dat het om de dochter van Durk Geerts Tonninga en
        Wytske Jans gaat die op 13-05-1815 in Dokkum geboren werd.

        Die zou op 22-09-1883 69 jaar oud geweest zijn, de leeftijd bij overlijden
        van Trijntje Ponninga.

        Het lijkt hier dus inderdaad om dezelfde persoon te gaan en er is mogelijk
        sprake van een transcriptiefout.

        Het is verstandig dat bij Tresoar te melden.

        Met vriendelijke groet

        Nynke van den Hooven

        _____

        Message 3 of 3 , Sep 9, 2010
          Hallo Klaas

          ANTWOORD:

          Trijntje Tonninga * , won. en + te Dokkum

          * in 1814.

          X met Jacob Berends Kool.

          Dr. van Durk Geerts Tonninga en Wijtske Jans beide ovl.

          Akte nr. 56.

          Ik geef de fout door.

          Groeten aan de Eiger Noordwand en de Jungfraujoch

          Cor