schotsman

  • Casper Casemir
    Message 1 of 4 , Aug 30, 2010
      Is er ook iemand bezich met de familie Schotsman.

      Ik zoek gegevens rond Jacob Jacobs Schotsman x 8-5-1661 Harlingen Berber
      Caspers van Sneek

      Welke zes kinderen te Harlingen laten dopen.

      Als ouders van Berber < Kasper Jans van Utrecht en Trijntje Willems.

      Wie weet iets meer van deze familie.

      Vr.gr. C.C. Casper.

    • Ina Hazewinkel
      Message 2 of 4 , Aug 30, 2010
        Hoi Casper,

        Het echtpaar heeft 8 kinderen laten dopen nl:

        Dopeling: Pieter
        Gedoopt op 22 januari 1662 in Harlingen
        Dopeling: Pieter
        Gedoopt op 28 juni 1663 in Harlingen
        Dopeling: Casper
        Gedoopt op 20 juli 1664 in Harlingen
        Dopeling: Lysbet
        Gedoopt op 27 juli 1664 in Harlingen
        Dopeling: Pieter
        Gedoopt op 4 augustus 1667 in Harlingen
        Dopeling: Frerck
        Gedoopt op 9 juni 1669 in Harlingen
        Dopeling: Antie
        Gedoopt op 4 december 1672 in Harlingen
        Dopeling: Tryntje
        Gedoopt op 12 maart 1676 in Harlingen

        En ze zijn getrouwt:
        Harlingen, huwelijken 1661
        Vermelding: Bevestiging huwelijk op 8 mei 1661
        Man       : Jacob Jacobs afkomstig van Eedenburg
        Vrouw     : Berber Caspers afkomstig van Sneek

        Zoals je ziet staat dat Jacob uit Eedenburg komt, maar deze bestaat niet in Nederland,
        ik denk dat het Edinburgh Schotland is, en gezien zijn achternaam Schotsman, denk ik dat je naar zijn voorouders in Schotland moet zoeken.

        Groet Ina

        Message 3 of 4 , Aug 30, 2010
          Dank je wel Ina voor de aanvulling

          )( vr.gr.Casper

          Message 4 of 4 , Aug 31, 2010
            L.S.

            De Schotsmannen waren waarschijnlijk Schotse soldaten. Er is een aparte vereniging in Nederland voor deze genealogische groep:
            http://www.caledonian.nl/

            Groetnis, Hans