Minke Gerrits Bos uit Burum

  • tvdley
    Message 1 of 5 , Aug 28, 2010
      Beste mensen, ik zocht al langere tijd de overlijdensakte van Minke Gerrits Bos. Zij was de dochter van Gerrit Jans Bos en Gertje Jakobs Hoek uit Burum, geboren 26 mei 1842.

      Haar man, Fokke Pieters Slagter overlijdt in Winterswijk op 19 februari 1919 als weduwnaar.

      Nu heb ik een akte gevonden in Kollumerland maar ben niet zeker of dit Minke Gerrits Bos is:

      Overlijdensakte Kollumerland c.a., 1917 Aangiftedatum 31 maart 1917, Akte nr. 35. Hinke Bos, overleden 30 maart 1917, 74 jaar, vrouw Gehuwd

      Wat leeftijd betreft klopt het precies. De naam Hinke kan een lees- of schrijffout zijn.

      Is er iemand die haar akte al heeft ingezien of is er iemand die dit zou willen doen. Ik kom de eerste tijd niet in Leeuwarden, vandaar.

      Met vriendelijke groet, Taeke van der Ley, Apeldoorn
    • hans geestman
      Message 2 of 5 , Sep 1, 2010
        Beste Taeke,

        Een korte samenvatting van de betreffende akte:

        "Andries Zijlstra, arbeider en Geert van der Wal, veldwachter verklaarden dat op den 30sten dezes maand te Burum in de huizinge nr. 77 is overleden Minke Bos, oud 74 jaren, geboren te Burum, zonder beroep wonende te Burum, gehuwd met Fokke Slagter, arbeider wonende te Burum, dochter van wijlen de echteleiden Gerrit Jans Bos en Getje Jacobs Hoek."

        De M van Minke kan inderdaad gelezen worden als een H.

        Succes,
        Hans.

        Message 3 of 5 , Sep 3, 2010
          Beste Hans,

          Fijn dat je het hebt opgezocht. Ik ben er blij mee, maar de familie in Winterswijk ook. Zij zochten er al een hele tijd naar.

          Groet, Taeke

          --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, "hans geestman" <hans.geestman@...> wrote:

> [...]
          >
          > De M van Minke kan inderdaad gelezen worden als een H.

        • Planet
          Message 4 of 5 , Sep 9, 2010
            Hallo Taeke

            ANTWOORD:

            Minke * en won. en ovl. te Burum. * 26-05-1842 te Burum

            X met Fokke Slagter, arbeider.

            Dochter heb je juist.

            Uit huw. bijlagen Kollumerland 13-05-1865 akte 14:

            Fokke * 07-04-1833 te Augstbuurt. arbeider.

            Zoon van Pieter Folkerts Slagter en Foekje Werkman.

            X met Gerrit Jans Bos.

            Ik geef de fout door.

            Groeten

            Cor

            Message 5 of 5 , Sep 10, 2010
              Bedankt Cor, ik kom nog wel eens een schrijffoutje tegen, maar geef het niet altijd door.

              Groet, Taeke