Re: Aagje van der Velde

  • annemarthsterringa
    Message 1 of 12 , Aug 1, 2010
      Hallo Klaas

      Dat is inderdaad een beetje lastig:-)
      Ik zal bij volgend bezoek aan CBG Aagjes geboorteakte bekijken en bij volgend bezoek aan archief Delft in de BR van Pijnacker kijken.

      Groet uit Delft,
      Annemarth

      --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, "KlaasJ" <stedtli@...> wrote:

      > Annemarth
      >
      > omdat ik in Zwitserland woon, is dit wel even moeilijk. Die Wieger Hoekstra had ik ook gevonden, maar het moet een andere zijn.
      >
      > Groet, Klaas
    • KlaasJ
      Message 2 of 12 , Aug 1, 2010
        Hallo Annemarth

        heel hartelijk dank voor dit aanbod.

        Groet uit Interlaken

        Klaas

        --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, "annemarthsterringa" <annemarthsterringa@...> wrote:

> [...]
        > Ik zal bij volgend bezoek aan CBG Aagjes geboorteakte bekijken en bij volgend bezoek aan archief Delft in de BR van Pijnacker kijken.

      • Krijgsman L.
        Message 3 of 12 , Aug 2, 2010
          Hallo Klaas,

          Delft en of Pijnacker, kan je ook digitaal bekijken.
          http://www.archief.delft.nl/

          Misschien vindt je daar al een antwoord.

          Mfg L. Krijgsman

        • annemarthsterringa
          Message 4 of 12 , Aug 2, 2010
            http://www.archief.delft.nl/
            Ook wordt de Digitale Stamboom uitgebreid met gegevens en scans van de Delftse bevolkingsregisters. Het eerste deel uit de periode ca. 1825-1830 (gezinnen met de achternamen A-C) is met scans beschikbaar.

            Dat wordt dus toch in de micro-fiches zoeken...

            Groet,
            Annemarth

            --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, "Krijgsman L." <krijgsmanl@...> wrote:

            > Hallo Klaas,
            >
            > Delft en of Pijnacker, kan je ook digitaal bekijken.
            > http://www.archief.delft.nl/
            >
            > Misschien vindt je daar al een antwoord.
            >
            > Mfg L. Krijgsman
          • annemarthsterringa
            Message 5 of 12 , Aug 3, 2010
              Hallo Klaas,

              Antwoorden op je vraag:

              Aagje van der Velde geboren Harkema Opeinde 8 april 1906,
              aktenummer 128,
              dochter van Molle van der Velde, 27 jaar, arbeider en Klaaske Zwaagstra.
              *
              Huwelijksakte Achtkarspelen, 1903
              Man : Molle van der Velde, oud 24 jaar, geboren te Surhuizum
              Ouders: Jan Tjerks van der Velde en Aukje Molles Bethlehem
              Vrouw : Klaaske Zwaagstra, oud 26 jaar, geboren te Kollumerzwaag, gemeente Kollumerland c.a.
              Ouders: Albert Zwaagstra en Janke Dijkstra
              Datum : 30 mei 1903, akte nr. 56
              *
              De zussen Van der Velde zijn van het reislustige soort want Aagjes zus Janke trouwde in Amsterdam, zie Genlias.nl .
              *

              Het antwoord op de vraag naar Wiegers ouders is ook te vinden bij de Virtuele Studiezaal Den Haag
              http://195.242.171.17/hga/virtuelestudiezaal/WebsitePubliek/

              Huwelijk Den Haag 13 mei 1931, aktenummer B547
              Wieger Hoekstra en Aagje van der Velde:
              -Wieger, 23 jaar, tuindersknecht geboren Hiaure, Westdongeradeel, wonende te Pijnacker, zoon van Frans Wiegers Hoekstra, landbouwer en Baukje Geerts van Seggeren wonende te Zwaagwesteinde, Dantumadeel.
              -Aagje, 25 jaar, dienstbode, geboren Harkema Opeinde, Achtkarspelen, wonende te Den Haag, dochter van Molle van der Velde, arbeider wonende te Eestrum en Klaaske Zwaagstra, overleden.
              *
              Huwelijksakte Kollumerland c.a., 1906
              Man : Frans Hoekstra, oud 23 jaar, geboren te Veenwouden, gemeente Dantumadeel
              Ouders: Wieger Franzes Hoekstra en Sjoukje Jurjens Grijpstra
              Vrouw : Baukje van Seggeren, oud 20 jaar, geboren te Kollumerzwaag
              Ouders: Geert van Seggeren en Taetske de Roos
              Datum : 12 mei 1906, akte nr. 16
              *

              Het BR van Pijnacker loopt tot 1936;
              Aagje en Wieger(geboren Hiaure 8 november 1907) woonden met dochters Clasina Baukje *1931 en Baukje *1932 op Oude Leedeweg nummer 88.

              De Oude Leedeweg ligt net ten zuiden van het oude dorp, en wordt tegenwoordig omringd door nieuwbouw. Toen mijn kinderen klein waren, woonden we daar vrijwel om de hoek, haalden melk en kaas op de Oude Leedeweg.

              Groet uit Delft,

              Annemarth Sterringa
              http://home.zonnet.nl/annemarthsterringa/

            • KlaasJ
              Message 6 of 12 , Aug 3, 2010
                Hallo Annemarth

                hartelijk dank voor je ondersteuning. Nadat ik de gegevens ingevuld en aangevuld heb in mijn Aldfaer-Datenbank, blijken er 31 verwantschapslijnen tussen mij en de dochters Hoekstra te zijn, en dat via beide ouders.

                nogmaals hartelijk dank en de beste groeten

                Klaas Jansen

              • annemarthsterringa
                Message 7 of 12 , Aug 4, 2010
                  Hallo Klaas,
                  O wat een leuk resultaat! Leuk dat je dit nog even meldt.

                  Klaas Pera zat dus goed met de vernoeming van Aagje naar beppe Aagje, alleen via een ander takje:-)

                  Groetjes,