Spamberichten via de genealogische groepen

  • André van Beveren
    Message 1 of 4 , Aug 1, 2010
      Beste Ron,

      Ik begin me echt af te vragen of jij je beveiliging wel goed op orde hebt.
      Het is niet de eerste keer dat er een spam-bericht via jou mailbox op de
      genealogische groepen terecht komt, tenzij dit je bedoeling is
      natuurlijk........

      Ik heb nu sinds ik lid van verschillende groepen al een keer of 4
      misschien 5, een commercieel bericht van je binnen gekregen. Ik vind dit
      niet fijn en ik neem aan vele anderen ook niet.
      Ik roep je dus op je beveiliging aan te scherpen, een goede filter te
      installeren. Maar misschien moet je daartoie gedwongen worden door middel
      van uitsluiting van lidmaatschap door de moderatoren. Ik weet het niet.
      Ik meen me te herinneren dat, ik dacht Gerard Lemmens (weet dat niet meer
      zeker), het voor je op nam toen er ook een spam bericht via jou binnen
      kwam en daar kritiek op kwam.

      André van Beveren
    • L. Bijlsma
      Message 2 of 4 , Aug 1, 2010
        Dag André,
        Ook ik ben lid van diverse groepen maar laat ik nou toch nergens last van
        hebben, misschien ben jij wel de enige en laat jouw "filter"gewoon allerlei
        rommel door?
        Je kunt toch gewoon de afzender blokkeren?

        Lineke Bijlsma
        .
> [...]
        > Ik meen me te herinneren dat, ik dacht Gerard Lemmens (weet dat niet meer
        > zeker), het voor je op nam toen er ook een spam bericht via jou binnen

      • Jantsje Pasma
        Message 3 of 4 , Aug 1, 2010
          Hoi Andr�,

          De beveiliging van je pc heeft er niks mee te maken hoor. Bij mij hebben ze ergens anders mijn e-mail adres weggehaald en een mail verstuurd. Dat kan ook het geval bij hem zijn. Ik heb alleen wekl een goede beveiliging zodat ikzelf de spammail niet krijg. Misschien moet je je eigen pc beter beveiligen voor dat spul. Ik heb nl geen bericht ontvangwen dat spam bevat van Ron. Ook mijn eigen wat laatst aan de groep werd gestuurd heb ik zelf niet ontvangen omdat het werd tegen gehouden.

          Groetjes, Jantsje

          To: Noord-Brabant_Genealogy@yahoogroups.com; Friesland-genealogy@yahoogroups.com; gelderland-genealogy@yahoogroups.com; NoordHolland-Genealogy@yahoogroups.com; overijssel-genealogy@yahoogroups.com; ZuidHolland-Genealogy@yahoogroups.com
          CC: namenzoeker@...

          Message 4 of 4 , Aug 1, 2010
            André, Lineke,

            Het moge toch duidelijk zijn dat Ron die berichten niet zelf stuurt, maar
            dat een spammer zich achter zijn email adres verschuilt?.

            Het is voor spammers redelijk eenvoudig om emails te versturen met een
            afzendadres dat niet het werkelijke afzendadres is.

            Met vriendelijke groet

            Nynke van den Hooven

            _____

            From: "André van Beveren" <geneavan.beveren@...
            <mailto:geneavan.beveren%40xs4all.nl> >
            To: <Noord-Brabant_Genealogy@yahoogroups.com
            <mailto:Noord-Brabant_Genealogy%40yahoogroups.com> >;
            <Friesland-genealogy@yahoogroups.com
            <mailto:Friesland-genealogy%40yahoogroups.com> >;
            <gelderland-genealogy@yahoogroups.com
            <mailto:gelderland-genealogy%40yahoogroups.com> >;
            <NoordHolland-Genealogy@yahoogroups.com
            <mailto:NoordHolland-Genealogy%40yahoogroups.com> >;
            <overijssel-genealogy@yahoogroups.com
            <mailto:overijssel-genealogy%40yahoogroups.com> >;