RE: [Friesland-genealogy] stelphuis

  • JP Mels
    Message 1 of 33 , Jul 31, 2010
      Dag Lineke,

      Hele mooie tip. Ik heb het uitgedraaid en als bijlagen in mijn boekje
      Friezen gezocht toegevoegd. Uiteraard de site bij mijn favorieten gezet.

      Met dank en groet, Johan.

      _____

      Message 33 of 33 , Aug 9, 2010
        Hallo Nynke,

        Bedankt voor de uitleg. Als we het nu toch over militie hebben .....

        In de huwelijkse bijlagen kom ik telkens het Militie Certificaat tegen. Maar de details (physiognomy) ontbreken in de meeste gevallen. Zijn die in de overschrijving weg gelaten? En waar zijn die dan te achterhalen?

        In een geval (1846) was een voorvader bij loting dientverplicht maar vrijgesteld door aanstelling van een plaatsvervanger. Hoe kom ik daar meer van te weten - i.e. wie en  voor hoeveel. Ik kwam eens zo' en akte tegen in het Notariel archief, maar van mijn voorouder niets.
        Hoe kom ik verder?

        Bij voorbaat bedankt.
        groetjes,
        Keimpe