de abt

  • Tj.E. Martens
    Message 1 of 33 , Jul 31 2:34 AM
      In 1768 verhuist Sjoerd Durx van Cornwerd naar “de Abt”.

      Heeft iemand enig idee waar dat kan zijn.

      Waarschijnlijk wel in Friesland maar buiten Wûnseradiel.

      Tjaart Martens

    • ken veldhuis
      Message 33 of 33 , Aug 9, 2010
        Hallo Nynke,

        Bedankt voor de uitleg. Als we het nu toch over militie hebben .....

        In de huwelijkse bijlagen kom ik telkens het Militie Certificaat tegen. Maar de details (physiognomy) ontbreken in de meeste gevallen. Zijn die in de overschrijving weg gelaten? En waar zijn die dan te achterhalen?

        In een geval (1846) was een voorvader bij loting dientverplicht maar vrijgesteld door aanstelling van een plaatsvervanger. Hoe kom ik daar meer van te weten - i.e. wie en  voor hoeveel. Ik kwam eens zo' en akte tegen in het Notariel archief, maar van mijn voorouder niets.
        Hoe kom ik verder?

        Bij voorbaat bedankt.
        groetjes,
        Keimpe