nicolai

  • kbr@nedgraphics.nl
    Message 1 of 4 , Jun 6, 2001
      Beste mede-genealogen,

      Al een hele tijd ben ik op zoek naar de voorouders van

      Maaike Harmens Nicolai
      zij werd geboren te Joure in ongeveer 1783
      en zij overleed te Dantumawoude op 23 november 1826 (43 jaar)
      zij is een dochter van Harmen Pieters en Ytje ??
      zij trouwde te Dantumawoude op 28 juni 1807 (DTB 165)
      met Fedde Jacobs Braaksma (1771-1850)

      In 1953 werd er het volgende boekje uitgegeven:

      Onze voorouders, wie het waren en waar ze woonden
      door S. Nicolai (uitgegeven in Augustinusga)

      Heeft iemand dit boekje in zijn bezit of wil misschien iemand
      voor mij gaan kijken of dit boekje aanwezig is in het
      Rijksarchief in Leeuwarden en of Maaike Harmens daarin voorkomt?

      Alvast bedankt!

      Met vriendelijke groet,

      Kees Braaksma
    • Onno Elgersma
      Message 2 of 4 , Jun 6, 2001
        Kees,
        Het boekje komt voor in de catalogus van de Provinciale Bibliotheek. Kijk
        eens op www.pbf.nl
        Groeten,
        Onno Elgersma
[...]

        of: http://go.to/frgen .

      • M.Haijema
        Message 3 of 4 , Jun 6, 2001
          De door u genoemde Nicolai's hebben, voorzover ik heb kunnen nagaan geen
          relatie met de Nicolai's, genoemd in het boekje. Ds. Nicolai uit Drogeham
          uit het boekje is een voorouder van mij. In het Genealogysk Jierboek van
          verleden jaar wordt uitgebreid op het geslacht van de dominee ingegegaan.
          Maaike Harms Nicolai werd geboren op 23-12-1783 te Joure als dochter van
          Harmen Tjerks, uurwerkmaker, doop/belijdenis Joure 14-11-1748 en Ytje Teades
          Nicolai, dochter van Teede Pieters Nicolai en Saeckje Lucas Cramer, getrouwd
          op 12 januari 1783 te Joure.
          Harmen Tjerks was eerder getrouwd op 16-9-1753 te Joure met Baukjen Wytzes.
          De 4 kinderen uit dit huwelijk noemen zich allemaal Nicolai.
          Ik heb dit geslacht niet verder uitgezocht.
          Marten Haijema

          Message 4 of 4 , Jun 7, 2001
            Hallo Marten en Onno,

            Hartelijk dank voor jullie reacties!