Ray Koolstra

  • Ray Koolstra
    Message 1 of 7 , Jul 2, 2010
      Hello Everyone

      Can someone tell me the meaning of the name Lyzenga and where did the name
      come from

      Thanks Ray koolstra

      Do read Dutch

    • Jan Lijzenga
      Message 2 of 7 , Jul 11, 2010
        Hallo Ray,

        De naam Lijzenga/Lyzenga werd aangenomen door Wouter Foppes in 1811 in Rinsumageest. De naam was in de officiele akte gespeld als Lisinga, terwijl hij ondertekende met Lijsenga.

        Volgens boeken met naamverklaringen betekent het 'zoon van Lysbeth'. Ik ben echter geen enkel Lysbeth tegen gekomen in de famile (terug tot ca 1650). Het is dus een naamkundige en geen genealogische verklaring.

        Met vriendelijke groet,

        Jan Lijzenga

        To: Friesland-genealogy@yahoogroups.com

        Message 3 of 7 , Sep 9, 2010
          Hello Everyone

          Could someone get me the death notices of family of mine she was Grietje
          Bakker-Koolstra she died on the 4th sep 2010 in Leeuwarden

          Thanks Ray Koolstra

          Do read Dutch

        • johannes ouwehand
          Message 4 of 7 , Sep 9, 2010
            Hello Ray,

            See attached file, sent to your own e-mail address.

            Best regards,

            Hans Ouwehand.

            ________________________________

            Message 5 of 7 , Sep 9, 2010
              Hi Ray,

              This link gives you more results:
              http://www.mensenlinq.nl/mensenlinq/overlijdennl/site/advertentie/overzicht?zoekad=1&cookieupdate=1&titlerefine=&advzoek_voornaam=&advzoek_vandag=1&advzoek_vanmaand=1&advzoek_vanjaar=2006&advzoek_zoek=koolstra&advzoek_totdag=9&advzoek_totmaand=9&advzoek_totjaar=2010&advzoek_plaats=&advzoek_provincie=&advzoek_titel=&advzoek_dag=9&advzoek_maand=9&advzoek_jaar=2010

              Good luck!

              Kind regards,

              Hans.

              If u see anymore death notice from family etc love to get them . she was at a
              big age 99
              Groeten Ray Koolstra

              Message 6 of 7 , Sep 9, 2010
                Here is the link;