Teake Groen

  • Hinke
    Message 1 of 1 , Jun 10, 2010
      Dag allen,

      Misschien is dit iets voor de 'Groen' verzamelaars? Ik ben de naam Groen
      tenminste hier wel een aantal keren tegengekomen.

      Momenteel is er een expositie in het gemeentehuis van Joure, van
      schilderijen/etsen, aquarellen van Teake Groen geb. 07-08-1920
      Ouwsterhaule, overl. 22-02-1995 Heerenveen. Volgens het bev.reg.
      Doniawerstal 1920-1938 was hij een zoon van Marten Groen en Baukje
      Huisman en dan kom ik rond 1773 uit bij Marten Hendriks Groen en Aaltje
      Klazes Meester.

      Teake Groen had geen kinderen en heeft daarom al zijn werk nagelaten aan
      de Gemeente Skarsterlân, van een selectie van dit werk heb ik gisteren
      samen met een collega een expositie ingericht. In mijn fotoalbum heb ik
      en paar foto's geplaatst waaronder 2 zelfportretten:
      http://www.marwei.nl/kultuerried/Groen/
      Meer informatie is te vinden op de site van het museum in Joure:
      http://www.museumjoure.nl/agenda/exposities.phtml ,mij een mailtje
      sturen is ook prima.

      Ik zet dit berichtje ook op het Tresoar forum.

      groet, Hinke Woudt-Westra