van der werf

  • jdgraaf
    Message 1 of 5 , Jun 4, 2001
      beste medegenealogen,

      op deze lijst voor Friesland ben ik nieuw, voor enkele takken hebben mijn onderzoeken hebben zich tot nu toe voornamelijk afgespeeld in de omgeving van de Bommelewaard, Den Bosch en Utrecht,

      Nu ben ik begonnen met onderzoek naar een volgende tak, welke mij naar jullie prachtig Friesland brengt!,

      ik ben op zoek naar gegevens over Sjouke Sjoerde van der Werf x Trijntje Janse Hollander gehuwd volgens Genlias (welke ik nog wel eens wil gebruiken als aanwijzing voor mijn onderzoek) op 09-05-1861 te Harlingen.

      In eerste instantie wil ik graag meer weten over de nazaten van dit stel,
      Zelf heb ik een Johannes Lamertus van der Werf, zoon van Siebertus van der Werf en Anna Hofman gehuwd met Aaltje Oosterbeek in Urecht.

      wie kan mij opweg helpen?
    • Jack Terveer
      Message 2 of 5 , Jun 4, 2001
        4 Jun 2001 Gezinsoverzicht
        Echtgenoot: Sjouke Sjoerds van der Werf #1867 overleed in de ouderdom van : 52
        Geboren: 8 Nov 1822 te: Tjerkwerd
        Overleed: 3 Jan 1875 te:
        Vader: Sjoerd Douwes van der Werf #3518
        Moeder: Akke Foppes Jorritsma #3519
        Vrouw: Sjoerdtje Jans Gerritsma #1868 overleed in de ouderdom van : 23
        Trouwde: 12 Mei 1856 te: hij was: 33 zij was: 21
        Geboren: 1835 te:
        Overleed: 9 Mrt 1858 te: Makkum
        Vader: Jan Tjallings Gerritsma #6081
        Moeder: Grietje Matheus van der Werf #6075
        M Kind 1 Levenloos Kind van der Werf #4396 overleed in de ouderdom van : 0
        Geboren: 7 Mrt 1858 te: Wonseradeel
        Overleed: 7 Mrt 1858 te: Wonseradeel
        Vrouw: Trijntje Jans Hollander #3520 overleed in de ouderdom van : 30
        Trouwde: 9 Mei 1861 te: Harlingen hij was: 38 zij was: 23
        Geboren: 3 Jun 1837 te: Almenum
        Overleed: 23 Jan 1868 te: Makkum
        Vader: Jan Dirks Hollander #5006
        Moeder: Aafke Rientses Hofma #5015
        M Kind 1 Sjoerd Sjoukes van der Werf #3521
        Geboren: 15 Mrt 1862 te: Makkum
        Overleed: te:
        V Kind 2 Akke Sjoerds van der Werf #1866 overleed in de ouderdom van : 63
        Geboren: 10 Sep 1863 te: Makkum
        Overleed: 2 Feb 1927 te: Balk
        Partner: Jurjen Everts Teernstra #1809 geb. 11 Apr 1862 overl. 22 Mei 1942
        Trouwde: 22 Mei 1889 te: Makkum
        M Kind 3 Jan Sjoukes van der Werf #3522 overleed in de ouderdom van : 0
        Geboren: Feb 1866 te: Makkum
        Overleed: 7 Mrt 1866 te: Makkum
        Op overlijdensakte is patroniem "Sjoekes"
        Vrouw: Trijntje Jans Ottema #3523 overleed in de ouderdom van : 64
        Trouwde: 8 Jul 1869 te: hij was: 46 zij was: 27
        Geboren: 1842 te:
        Overleed: 31 Jul 1906 te: Wonseradeel
        Vader:
        Moeder:
        V Kind 1 Ytje Sjoukes van der Werf #3524 overleed in de ouderdom van : 44
        Geboren: 22 Dec 1872 te: Makkum
        Overleed: 8 Jan 1917 te: Leeuwarden
        V Kind 2 Afke Sjoukes van der Werf #3525 overleed in de ouderdom van : 52
        Geboren: 12 Mei 1874 te: Makkum
        Overleed: 18 Jun 1926 te: Groningen
        V Kind 3 Sieuwke Sjoukes van der Werf #3526 overleed in de ouderdom van : 72
        Geboren: 30 Mei 1875 te: Makkum
        Overleed: 12 Apr 1948 te: Arnhem

[...]

        of: http://go.to/frgen .

      • j.j. geestman
        Message 3 of 5 , Jun 4, 2001
          Aan het uitgebreide overzicht van Jack Terveer heb ik slechts weinig toe te
          voegen:

          1. Sjouke Sjoerds van der Werf overlijdt 3-1-1875 te Makkum;
          2. Trijntje Jans Hollander overlijdt twee dagen na de geboorte van een
          levenloos (4e) kind.

          Vr.gr.,
          Hans G.

          Message 4 of 5 , Jun 4, 2001
            hartelijk dank voor jullie informatie,

            alleen 1 vraag,
            het overzicht van Jack Terveer geeft 3 kinderen aan waarvan 1 levensloos,

            Hans G. spreekt over een levensloos 4e kind
            Dit zou betekenen dat er nog een vierde kind is geweest wat ook levensloos was geboren?

            in iedergeval ben ik aardig op weggeholpen, mocht iemand hulp vanuit RA Utrecht nodig hebben, hoor ik het graag,

            J de Graaf

            Opzoek naar : van Vugt, van Beers, Kremers, Cromvoirt, de Graaf, Ebbelaar, Kriek, de Mare, Sier, van der Werf, Oosterbeek, Lap,
          • j.j. geestman
            Message 5 of 5 , Jun 4, 2001
              Het levenloos 4e kind werd geboren op 21 januari 1868 te Makkum.
              vr.gr.,
              Hans G.