Re:Jelle Jellema

  • Nanny Verheijen
    Message 1 of 12 , May 30, 2010
      Hallo Alex,

      > Weet je ook met wie Jelle Jellema was getrouwd?

      Nee, helaas. Huwelijk niet gevonden in de Indische Almanak en bij de geboortes worden de
      ouders niet genoemd.

      Met vriendelijke groet,
      Nanny

      --
      Nanny Verheijen - verheijen @ flover.nl (spaties verwijderen)
      families Verheijen - Van Ewijk - Van der Vat - Albering - Flohr - Van

    • Nanny Verheijen
      Message 2 of 12 , May 31, 2010
        Beste Gerard,

        De naam waarop ik zocht was Lemmers, met R dus. Deze naam was alleen relevant i.v.m.
        Jellema. Ik doe zelf noch naar Jellema, noch naar Lemmers onderzoek, ik keek slechts iets
        na op de DVD van de Indische Almanak.

        Met vriendelijke groet,
        Nanny

        P.S. De naam Lemmens, met N, komt overigens tussen 1823 en 1900 158 keer voor in de
        Indische Almanak...

        --
        Nanny Verheijen - verheijen @ flover.nl (spaties verwijderen)
        families Verheijen - Van Ewijk - Van der Vat - Albering - Flohr - Van
        Gumster : http://www.nannyverheijen.nl/genealogie

      • J.P.D. Groen
        Message 3 of 12 , May 31, 2010
          Gerard,

          Ben toch wel erg benieuwd of die Almamienna Lemmers inderdaad voorkomt in dat boek dat je noemde!
          Ik vond haar voornaam trouwens ook een keer als Maria vermeld.

          Met vriendelijke groet,
          Jaap

          --
          Nanny Verheijen - verheijen @ flover.nl (spaties verwijderen)
          families Verheijen - Van Ewijk - Van der Vat - Albering - Flohr - Van
          Gumster : http://www.nannyverheijen.nl/genealogie

        • gerard lemmens
          Message 4 of 12 , May 31, 2010
            DAG JAAP,

            K WIL HET WEL OPZOEKEN VOOR JE MAAR HET IS MAKKELIJKER ALS JE OF DE ACHTERNAAM VAN HAAR MAN OF DE ACHTERNAAM VAN HAAR MOEDER GEEFT ZODAT IK DIE IN DE INDEX KAN OPZOEKEN.

            GERARD

            ________________________________

            Message 5 of 12 , May 31, 2010
              Gerard,

              dit zijn de gegevens van haar gezin:

              Almamienna Lemmers (ben haar ook tegengekomen als Maria Lemmers),
              trouwt Soerabaja 31-8-1850 met Jelle Jellema, geboren Leeuwarden 17-7-1822, overleden Soerabaja 20-7-1880.
              Hun kinderen: Rigje, Amelia, Willem. Johannes, Paulus, Jakobus, Timotheus, Zacharias, Samuel, Petrus Willem, Maria.

              Groeten,
              Jaap
              www.groen-breukelman.nl

              Message 6 of 12 , Jun 1, 2010
                Dag Jaap,

                Helaas staan ze niet in "Lemmers zeven-voud" ! Je zou contact op kunnen nemen met Piet Lemmers uit Malden de schrijver van dat boek en zien of hij losse informatie heeft (ik denk wel!) over Lemmers in Ned. Indie. Kijk in het telefoonboek van Nederland en bel hem.

                Veel succes,

                Gerard Lemmens
                http://members.multimania.nl/lemmensfamilie/