Familie in Oost Friesland aanvulling

  • backfiremillie
    Message 1 of 3 , May 29, 2010
      Nu vergat ik nog de bijna het belangrijkste.

      Sjoerdje Gerbens de vermeende moeder van Frans Johannis zou op 8-9-1724 in Sneek geboren zijn. Dan vraag ik mij wel af waar zijn ze getrouwd als hun zoon in Duitsland geboren is ?

      Mvg

      Hans

      --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, "backfiremillie" <hms.molenaar@...> wrote:

      > Hallo medespeurders,
      >
      > Ik loop tegen iets aan dat ik niet verwacht heb.
      >

      > Frans Johannis (Smits) afkomstig van Sneek trouwt op op 11-5-1776 in Sneek met Trijntie Willems (Metschker) ook afkomstig van Sneek. Hij trouwt na haar overlijden ook nog met Rigtje Harmens. Frans Johannes Smits overlijdt op 26-4-1813 in Sneek.
      > Frans hebben de volgende kinderen gekregen: Johannes 1778, Dieuwke 1783, Sjoerdje 1788, Suurtje 1789 en Willem in 1792 waar ik vanaf stam.

> [...]
    • Elvira Groot
      Message 2 of 3 , May 30, 2010
        Hallo Hans,

        Ik heb ook voorouders in Emden, dus een paar kontakten verzamelt.

        Het stadsarchief van Emden helpt heel graag met de onderzoek naar
        voorouders, als het niet te veel werk is dan is het zelfs gratis. Monika
        Meinke van het archief heeft mij veel verder geholpen [email:
        meinke@...].

        Thorsten Harms in Emden is bezig de kerkboeken van Emden te bewerken, dus
        een "Ortsfamilienbuch", een sort familie reconstructie, te schrijven.
        Misschien kan hij jou verder helpen [Thorsten-Harms@...]. Hij is ook lid
        van de duitse Ostfriesland-L-Yahoogroup
        [http://de.groups.yahoo.com/group/Ostfriesland-L%5d.

        Ik hoop dat deze kontakten jou iets verden kunnen helpen.

        Groeten,

        Elvira

        <http://geo.yahoo.com/serv?s=97359714/grpId=238370/grpspId=1705040837/msgId=
        50106/stime=1275126951/nc1=6083913/nc2=5191955/nc3=5733763>