Derk Gerkes, Surhuisterveen x Pietje Harms, Rottevalle

  • geertkamphuis
    Message 1 of 3 , May 26 8:46 AM
      Bovenstaande personen gaan in ondertrouw/trouwen 17-3-1776/14-4-1776 Westerbroek/Scharmer provincie Groningen.
      Waarschijnlijk voor de vervening daarheen getrokken.
      Nog in Groningen (allegroningers), nog in Friesland (tresoar) verdere gegevens over dit echtpaar en hun voor-/nazaten gevonden.
      Wellicht doopsgezinden. Ze komen niet voor in de welbekende lijst van doopsgzinden van Surhuisterveen.

      Als iemand verdere gegevens heeft andere zoekmogelijkheden weet, zou ik dat heel graag vernemen.

      groeten

      Geert Kamphuis
    • johan wobbes
      Message 2 of 3 , May 28 3:24 AM
        Beste Geert,

        Een heel sterk aanknopingspunt is het niet maar het zou me niet verbazen als Derk Gerkes een broer van Doetje Gerkes is. Doetje is nr. 181 in mijn kwartierstaat, te vinden op wobbes.com.

        Groet,
        Johan Wobbes

        Message 3 of 3 , May 28 4:50 AM
          Dag Johan,

          Bedankt voor je reactie. In de groningse yahoo-group werd ik ook al naar
          een doopsgezinde Gerke Jans uit Surhuisterveen als mogelijke vader van
          Derk Gerkes verwezen.
          Hij en zijn vrouw Eelkje Freerks komen voor in de lijst van Feanster
          Mennisten, zie
          http://www.doopsgezindsurhuisterveen.nl/namen_van_leden_dgs_1570___1930.htm.
          Het gezin met kinderen kun je ook vinden in de genealogie van Gerke Jans
          op http://www.mattiebruining.nl/genealogie/ (Doetje wordt daar nog niet
          vermeld).

          met vriendelijke groeten

          Geert Kamphuis