boek over harkema opeinde

  • Johan Zwart
    Message 1 of 10 , May 14, 2010
      Goedenmorgen medespeurders,

      Gisteravond kreeg ik van iemand een mail info toegestuurd waarin zij mij vroeg of ik op de hoogte was van het bestaan van het boekje "Folk sûnder rem" van Hinne de Haan, dat wist ik niet, het gaat over families uit harkema opeinde en dan de familie alma in het bijzonder, is er iemand die dit boek in zijn / haar bezit heeft of weet waar ik het bestellen kan, het blijkt dat tresoar er een exemplaar van heeft maar het mocht na publikatie 50 jaar niet ingezien worden vanwege de dingen die er oa over die familie in staan, het staat ook niet op de aanwezige boekenlijst van tresoar, dus hoe nu verder, jullie zullen mij er zeer mee helpen, vriendelijke groet Johan Zwart, Winschoten

    • Cor
      Message 2 of 10 , May 14, 2010
        Johan,

        Een kleine zoektocht bij uitgevers leverde niets op.
        Daar zal het ook wel niet op de plank liggen gezien de 50 jr.
        De enigste mogelijkheid is vermoedelijk een familielid die het boek heeft.
        Maar dat wordt zoeken.
        Maar afgeven zullen ze het boek wel niet, hooguit een specifieke vraag
        van jou opzoeken.
        Bij Tresoar 103 hits op Alma waaronder div. boeken.

        Succes met deze moeilijke sneuptocht.

        Groeten,
        Cor

        Subject: [Friesland-genealogy] boek over harkema opeinde

      • Douwe
        Message 3 of 10 , May 14, 2010
          Dag Cor,

          Even een taalkundige opmerking: "de enigste mogelijkheid" moet zijn "de enige mogelijkheid". Er is er nl. maar één en eniger dan enig (in dit verband) kan niet. Bij enig in de betekenis van aardig, leuk wordt het een ander verhaal...

          groet

          Douwe

          Message 4 of 10 , May 14, 2010
            Douwe,

            Volgens Kramer's papieren woordenboek:
            Enigst = versterking van enig.
            Hier laat ik het bij.
            Want ik wil geen ruzie met Nynke !!

            Gr.
            Cor

[...]

          • Joseph
            Message 5 of 10 , May 14, 2010
              Niet neuzelen, Douwe.
              We zitten hier niet op 'n taalclubje.

              groet,
              Joseph

              Message 6 of 10 , May 14, 2010
                Cor, Douwe,

                Doe ik er als enigst sluitstuk nog een schepje bovenop.

                Ik vind het allerenigst ;-)

                Met vriendelijke groet

                Nynke van den Hooven

                _____

                Message 7 of 10 , May 14, 2010
                  Hoi,

                  Titel: Folk sûnder rem / H. de Haan
                  Auteur: Hinne de Haan (1895-)
                  Jaar: 1956
                  Uitgever: [Leeuwarden] : Fryske Akademy
                  Annotatie: Skreaun foar de Wâldkommisje fan de Fryske Akademy
                  Met register
                  Omvang: vi, 139 p
                  Persoon als onderwerp: ... Alma fam.
                  Systematische code: 11-16; 12

                  Aanvraagnummer: 7413 fr/kluis
                  Noot: Wordt tot het jaar 2000 niet ter inzage gegeven; Kluis plank 1.23.4
                  Aanvraaginfo: Ter inzage
                  beschikbaar Aanvraag

                  Die 50 jaar zijn al om,
                  dus halen ze het nu wrsch wel voor je uit de kluis.

                  Even een mailtje aan info@... sturen aan wie en hoe je dat kunt vragen, zij sturen je dan wel door.

                  groet Margreet

                  Message 8 of 10 , May 14, 2010
                    Reyacta, en Cor en anderen, bedankt voor de info, was inmiddels al achter het aanvraagnummer gekomen, de alma familie had bezwaar gemaakt tegen publikatie van het studieboek over harkema opeinde omdat er veel (ongure ) dingen naar boven kwamen over toen nog levende personen uit de alma familie, ga het zeker eens goed doornemen in tresoar, groetjes Johan Zwart
> [...]

                    > Gisteravond kreeg ik van iemand een mail info toegestuurd waarin zij mij vroeg of ik op de hoogte was van het bestaan van het boekje "Folk sûnder rem" van Hinne de Haan, dat wist ik niet, het gaat over families uit harkema opeinde en dan de familie alma in het bijzonder, is er iemand die dit boek in zijn / haar bezit heeft of weet waar ik het bestellen kan, het blijkt dat tresoar er een exemplaar van heeft maar het mocht na publikatie 50 jaar niet ingezien worden vanwege de dingen die er oa over die familie in staan, het staat ook niet op de aanwezige boekenlijst van tresoar, dus hoe nu verder, jullie zullen mij er zeer mee helpen, vriendelijke groet Johan Zwart, Winschoten

                  • Douwe Stellinga
                    Message 9 of 10 , Jun 1, 2010
                      Dag Joseph,

                      Een beetje niveau in je communicatie kan echt geen kwaad.

                      Douwe
> [...]
                      > "de enige mogelijkheid". Er is er nl. maar één en eniger dan enig (in
                      > dit verband) kan niet. Bij enig in de betekenis van aardig, leuk wordt

                    • Cor
                      Message 10 of 10 , Jun 1, 2010
                        Douwe,

                        Als jij nu eerst het doel van deze groep in de gaten blijft houden,
                        dan zijn wij van jouw geleuter af.

                        Richt maar een newsgroep op, met bijv. als naam:
                        comminuceren op niveau.

                        Cor