Van Oostrum en De Vries

  • Gerrit Zweers
    Message 1 of 1 , May 26, 2001
      In Leeuwarden werd geboren op 14-11-1786 Eeltje Jacoba van Oostrum als d.v.
      Jan Hendriks van Oostrum en Ybeltje Wytzes. Deze ouders huwden in de Ned.
      Herv. kerk te Leeuwarden op 26-2-1786. Wie waren deze ouders?
      Aaltje Jacoba de Vries huwde (vermoedelijk te Wierum of Ternaard) op
      4-6-1771 met Pieter Sapes de Vries uit Wierum.
      Zij is een dochter van Jacob Tjerks de Vries en Jeltje Hendriks en zal
      omstreeks 1736 zijn geboren. Zij is overleden op 24-1-1824.
      Met excuses dat deze gegevens zo onvolledig zijn, zou ik toch willen vragen
      of iemand mij kan vertellen wie deze Jacob Tjerks de Vries is en waar en
      wanneer zijn dochter Aaltje Jacoba de Vries geboren is.
      Gerrit Zweers (kleinzoon van Tjerk Sapes de Vries uit Wierum)