Re: Vastloper bij Ferwerda

  • reyacta
    Message 1 of 3 , May 7, 2010
      Hoi (vervolg)

      Mogelijk ben je door Gatske ovl in Hennaarderadeel (regio 11) daar blijven hangen
      en dan vind je ze niet.
      Die BS heb ik gewoon in alle regio's gezocht, dan kom je ze vrij snel tegen.
      Er trouwden 5 kinderen Rauwerderhem (regio 8)
      en 2 Hennaarderadeel,

      En hier is Gatske - regio 12:
      Huwelijksakte Wymbritseradeel, 1821
      Man : Ype Jans Kingma
      Vrouw : Gatske Sjoerds Verwerda
      Datum : 8 juni 1821, akte nr. 26
      die dan later naar Hennaarderadeel verhuist.

      De dopen waren geboren Rauwerd, gedoopt Rauwerd/Irnsum - hier nog het huwelijk.
      Rauwerderhem, huwelijken 1801
      Vermelding: Bevestiging huwelijk op 25 mei 1801 in Poppingawier
      Man : Sjoerd Tjipkes afkomstig van Poppingawier
      Vrouw : Hoatske Hanses afkomstig van Poppingawier

      Scans van de aktes van Hennaarderadeel en Wymbr. en al die andere met ** kun je inzien op www.allefriezen.nl ,
      Rauwerderhem helaas nog niet.
      Leeftijden bij overlijden zijn vaak geschat, daarom kunnen ze een paar jaar afwijken. Het waren vaak de buren die de aangifte deden.

      Overlijdensakte Hennaarderadeel, 1871
      Aangiftedatum 16 februari 1871, blad nr. 6
      Gatske Sjoerds Ferwerda, overleden 15 februari 1871, 66 jaar, vrouw
      Weduwe

      Overlijdensakte Rauwerderhem, 1844
      Aangiftedatum 7 september 1844, blad nr. 11 (suppl. nr. 1-1)
      Sybrig Sjoerds Ferwerda, overleden 6 september 1844, 35 jaar, vrouw
      Gehuwd

      groet Margreet