pieter haarsma

  • J. Hendriks
    Message 1 of 2 , May 25, 2001
      Beste Vrienden,
      Onlangs was ik op zoek naar de voorouders van Pieter Haarsma, die samen met zijn vrouw Dirkje Bouma en hun kinderen in 1893 naar Iowa in de USA
      emigreerden. Behoorlijk veel van die voorouders heb ik kunnen achterhalen en ik ben ook in contact met kleinkinderen van deze familie. Zie ook onderstaande
      kwartierstaat.
      Deze Pieter Haarsma is volgens mijn gegevens een oom van Pieter Haarsma, die getrouwd was met Antje Groen en die ook naar Iowa emigreerde, ik weet alleen
      nog niet wanneer dat gebeurde.
      Ik zoek nu genealogen, die met dezelfde familie bezig zijn en die bovendien over documenten beschikken, die op deze familie betrekking hebben, zoals
      foto's, bidprentjes enz.
      Mijn gegevens zijn uiteraard beschikbaar.
      Bovendien zoek ik naar een relatie tussen deze Haarsma's en de Haarsma's uit Gaasterland. Wie?
      vr.gr.
      Jan Hendriks

      1 Pieter HAARSMA.
      Pieter werd geboren in Herbayum op 19 dec 1847. , overleed in Orange City Iowa op 17 dec 1921 en werd begraven in West Lawn Cemetary Orange City Iowa.
      Hij huwde Dirkje Dirks BOUMA, op 8 mei 1873 in Barradeel.
      2 Hendrick Pieters HAARSMA.
      Hendrick Pieters werd geboren in St. Annaparochie op 19 jan 1821.
      Hij huwde Bauckje Franzes TILSTRA, op 5 jun 1847 in Franekeradeel.
      3 Bauckje Franzes TILSTRA.
      Bauckje Franzes werd geboren in Minnertsga op 12 jan 1826. , overleed in Barradeel op 24 feb 1861.
      4 Pieter Pieters HAARSMA.
      Pieter Pieters werd geboren in St. Annaparochie op 17 feb 1786. , overleed in Het Bildt op 5 dec 1832.
      Hij huwde Rikje Hendriks WALDIJK, op 10 mei 1818 in Het Bildt.
      5 Rikje Hendriks WALDIJK.
      Rikje Hendriks werd geboren in Leeuwarden in 1795. , overleed in Het Bildt op 22 sep 1869.
      6 Frans Baukes TILSTRA
      overleed voor 1847.
      Hij huwde Akke Jurjens HAMER.
      7 Akke Jurjens HAMER.
      overleed voor 1847.
      8 Pieter Pieters HAARSMA.
      Pieter Pieters werd geboren in St. Annaparochie op 6 jun 1762. , overleed in St. Annaparochie op 1 jul 1825.
      Hij huwde Jantje Gijsbers KUIPERS, op 29 mei 1785 in St. Annaparochie.
      9 Jantje Gijsbers KUIPERS. J
      antje Gijsbers werd geboren in St. Annaparochie op 22 dec 1765. , overleed in St. Annaparochie op 6 feb 1845.
      10 Hendrik Hendriks WALDIJK.
      Hij huwde Tjitske TANGA / TARRAGA.
      11 Tjitske TANGA / TARRAGA.
      12 Bauke Hilkes TILSTRA.
      14 Jurjen Johannes HAMER.
      Hij huwde Antje GERBENS.
      15 Antje GERBENS.
      16 Pieter Pieters HAARSMA.
      Pieter Pieters werd geboren in St. Annaparochie in 1736. , overleed in St. Annaparochie in 1766.
      Hij huwde Rientje LIEBBES, op 17 mei 1761 in St. Annaparochie.
      17 Rientje LIEBBES.
      Rientje werd geboren in Cornjum in 1740.
      18 Gijsbert Martens KUIPERS.
      Hij huwde Trijntje JANSMA.
      19 Trijntje JANSMA.
    • jdebeer2000@yahoo.com
      Message 2 of 2 , May 25, 2001
        0043. Haarsma, Pieter M 45y M Holland Beckum
        0044. Haarsma, D. P. F 46y M Holland Beckum
        0045. Haarsma, M. F 11y Holland Beckum
        0046. Haarsma, B. M 15y Holland Beckum
        0047. Haarsma, Dirkje M 9y Holland Beckum
        0048. Haarsma, Klaasje M 11y Holland Beckum
        0049. Haarsma, Dirk M 5y Holland Beckum

        --------

        Haarsma, Pieter

        Holland

        Beckum

        45y

        Ship name -Spaarndam

        Rotterdam, South Holland, The Netherlands

        This came from the ellis island site.

        Regards

        John De Beer

        I am having trouble with my email to this site but you can email me
        at jdebeer@...

        --- In Friesland-genealogy@y..., "J. Hendriks" <jan.hendriks@c...>