aanvulling gevraagd Kwartierstaat.

  • Pieke en Frouwkje v/d Schaaf-Beckeringh.
    Message 1 of 2 , May 24, 2001
      L.S.

      Wie kan mij verder helpen met het invullen van de lege vakjes in mijn
      kwartierstaat? Ik heb een paar 'vragen' opgespaard zodat er
      verschillende aanvulling te vinden zijn over verschillende families.
      Idere hulp en op/aanmerkingen zijn welkom.

      I "Jelle Sipkes", geb/ged. te Warga op 22-7-1731 huwde op 31-1-1762 met
      "Sjoerdtje Reids", geb/ged. in 1736 also te Warga. Verdere data's
      ontbreken. Ouders van Jelle zijn: "Sipke Jelles" en "Akke Binnerts";
      ouders van Sjoerdtje zijn: "Reid Oenes" en "Doetje Doedens". Jelle en
      Sjoerdtje hadden in ieder geval de volgende dochters: 'Sipke Jelles',
      geb. 11-11-1774; 'Doetje Jelles' (zich later noemend 'Jongsma') geb.
      4-8-1766; 'Hyltje Jelles', geb. 17-10-1778. Allen te warga.

      II "Aedze Haitzes", geb/ged. rond 1746 te Tzum, huwde op 24-5-1778 te
      Tzum met "Hetske Jetzes", geb/ged. zo rond 1752. Aedze of Atse nam in
      1811 de familienaam "Bakker" aan voor zijn zoon "Haitse' [32] en voor
      zijn dochter "Tjetje" [18]. De zoon Haitse kreeg als 'verboregn
      patroniem' "Piekes". Ik ben zeer nieuwschierig waar deze vandaan komt,
      aangezien ik deze naam als voornaam meekreeg.

      III "Rienk Sasses", vermoedelijk geb/ged. te Janum in 1730 huwde rond
      1758 in Dantumerdeel met "Trijntje Cornelis". Uit dit huwelijk in ieder
      geval een zoon, zijnde: "Sas Rienks", zich later noemende "Jepkema",
      vermodelijk geb. in 1758 en gehuwd aan "Hotske Tjeerds".

      IV Zo rond 1754 werd geb/ged. te Swichem "Tjeerd Jans" die zich later in
      1811 de familienaam "Tjaarda" aannam. Ik wwet dat Tjeerd een dochter
      kreeg met de naam "Hotske" {zie III}, maar mij is onbekend de naam van
      de moeder.
    • hendrik j j wetting
      Message 2 of 2 , Jun 1, 2001
        Hallo mensen,

        ik hoop dat je hier iets aan hebt:

        (1) 1 Pieter Tjeerds

        uit Warga

        Kinderen: Tjeerd Pieters (1770-)

        (2) 1.1 Tjeerd Pieters Andringa
        Geboorte Datum: 1770
        Beroep: arbeider

        Echtgen.: Wijtske Sybrens

        Kinderen: Hotske Tjeerds (1792-1828)

        (3) 1.1.1 Hotske Tjeerds Andringa
        Geboorte Datum: 1792
        Overleden Datum: 23 jun 1828, leeftijd: 36
        Overleden Plaats: Idaarderadeel

        Echtgen.: Jacobus Eeltjes Kapper
        Geboorte Datum: 1787
        Overleden Datum: 28 sep 1857, leeftijd: 70
        Overleden Plaats: Wartena
        Beroep: timmerman
        Vader: Eeltje Douwes
        Huwelijk Datum: 5 aug 1810
        Huwelijk Plaats: Wartena

        Kinderen: Antje Jacobus (1822-1856)

        (4) 1.1.1.1 Antje Jacobus Kapper
        Geboorte Datum: 31 mei 1822
        Geboorte Plaats: Wartena
        Overleden Datum: 22 okt 1856, leeftijd: 34
        Overleden Plaats: Idaarderadeel
        Overleden Memo: ?

        Echtgen.: Durk Klazes Boekema
        Geboorte Datum: 23 jul 1822
        Geboorte Plaats: Wartena
        Overleden Datum: 9 dec 1903, leeftijd: 81
        Overleden Plaats: Wartena
        Beroep: boerenknecht, winkelier en schipper
        Vader: Klaas Durks Boekema (1798-1868)
        Moeder: Janke Jacobs van der Velde (1798-1859)
        Huwelijk Datum: 20 mei 1846
        Huwelijk Plaats: Idaarderadeel