Eek(e)ma / Brinksma

  • Stambomen
    Message 1 of 8 , May 2, 2010
      Beste mensen,

      Wie heeft er informatie over de herkomst van Grietje Eek(e)ma (24-11-1909 /
      16-7-1976). Zij trouwt met Tjalling Brinksma (6-9-1907 / 5-2-1967). Hij is
      afkomstig van Leeuwarden. Beide liggen begraven in Sneek waar ze ook hun
      leven met elkaar geleefd hebben.

      Groet, Jack

    • Ina Hazewinkel
      Message 2 of 8 , May 2, 2010
        Hallo Jack,

        Hoe zeker ben je over de geboortedatum van Tjaling?
        Ik heb nl wel een Tjaling Brinksma gevonden geboren 10-07-1907.
        wat zijn de namen van zijn kinderen.

        Groet Ina

        http://www.voelspriet2.nl/forum/index.php?board=3.0

        Message 3 of 8 , May 2, 2010
          Hoi Ina

          Geboortedatum komt van de grafsteen dus die moet bijna wel kloppen. Zijn
          ouders zijn Lucas Brinksma en Aafke Bouma. Ik heb één bekend kind, Lucas,
          maar weet dat het een groot gezin is. In hem ben ik niet zo geïnteresseerd,
          in haar wel aangezien ik niets van haar kan vinden anders dan de genoemde
          data, ook van haar grafsteen. Overigens zijn het de grootouders van mijn
          partner, helaas is daar in de familie ook weinig anders meer bekend. Ben
          benieuwd naar haar ouders en een eventuele huwelijksdatum van dit stel.

          From: Stambomen <stamboom@... <mailto:stamboom%40irvan.eu> >
          To: Friesland-genealogy@yahoogroups.com
          Date: Sunday, May 2, 2010, 1:24 PM

          Beste mensen,

[...]

        • Maikel Galama
          Message 4 of 8 , May 2, 2010
            Hoi Jack,

            Grietje Eekema (24-11-1909 Workum 17-7-1976 Sneek). Zij trouwt 21-04-1934 Sneek met Tjalling Brinksma, monteur PTT (6-9-1907 Sneek 5-2-1967 Sneek).

            Grietje is een dochter van Uiltje Eekema (31-01-1876 Ylst) en Tietje Oppewal (07-05-1889 Workum).

            Met deze gegevens kom je vast wel verder........

            Groetjes, Maikel

            ANTWOORD OP DE BEGINVRAAG HIERONDER

            Message 5 of 8 , May 2, 2010
              Mijn danck..

[...]

            • M.E. Vijverberg-Kalkema
              Message 6 of 8 , May 2, 2010
                Lezers,

                Denken jullie dat nu echt?????
                Ik ben al verschillende malen tegengekomen dat die data (zelfs ook
                namen) niet kloppen!
                Neem de grafsteen van mijn moeder. Daar staan (bewust) 2 geboortedata op
                (1908 en 1909). In haar trouwboekje (en dus ook die van mijn vader)
                staan 7 fouten. Daarnaast is bekend dat mensen nogal een logen (ook als
                papieren anders meldden) over hun geboortedata. Wat moet je dan geloven????

                Marjolijne

              • Stambomen
                Message 7 of 8 , May 3, 2010
                  Eehhh, de dochter en kleindochter?

> [...]

                  > Hoe zeker ben je over de geboortedatum van Tjaling?
                  > Ik heb nl wel een Tjaling Brinksma gevonden geboren 10-07-1907.

                  <mailto:stamboom%40irvan.eu>

                  Message 8 of 8 , May 3, 2010
                    Jack,

                    Je zou Grietjes persoonskaart bij het CBG kunnen opvragen; daarop staan haar
                    ouders vermeld.

                    Op http://194.171.109.12/download/cbg_nl_persoonskaarten_200901.pdf vind je
                    de informatiebrochure m.b.t. persoonskaarten en op
                    http://194.171.109.12/page/322 kun je het aanvraagformulier downloaden.

                    Het minimumbedrag per bestelling is EU 7,60 (en één aanvraag kost EI 3,80).
                    Als je dus de persoonskaarten van beide echtelieden bestelt voldoe je aan de
                    minimum eis en dan heb je vermoedelijk ook gelijk hun kinderen (want die
                    staan op vaders’ kaart vermeld).

                    Met vriendelijke groet

                    Nynke van den Hooven

                    > --- On Sun, 5/2/10, Stambomen<stamboom@irvan. <mailto:stamboom%40irvan.eu>