Fokke Sjoerds

  • visser_evert
    Message 1 of 2 , Apr 30, 2010
      Ik ben op zoek naar voorouders, geboortedatum en - plaats van mijn voorvader Fokke Sjoerds (afkomstig uit Irnsum), gehuwd te Wirdum op 27 maart 1664 met Trijntje Gerbens (afkomstig uit Wirdum). Zij kregen vier kinderen na hun klaarblijkelijke verhuizing naar Grouw, te weten Grijtie, Sjoerd, Sjoerd (de eerste is wellicht vroegtijdig overleden) en Grietie.

      Omdat ik zelf enige jaren geleden (nadat ik de basis voor onze stamboom had gelegd) ben verhuisd naar de regio Rotterdam, is het voor mij nu niet gemakkelijk meer om zelf het regionaal archief in Leeuwarden te bezoeken.

      Kan iemand mij verder helpen? Bij voorbaat dank.

      Met vriendelijke groet,

      Evert Visser
    • annemarthsterringa
      Message 2 of 2 , May 2, 2010
        Evert,

        Zoeken naar Irnsum bij http://www.cbg.nl/ levert deze informatie

        Microfiches (2 treffers)
        De microfiches omvatten verschillende originele archiefbronnen zoals registers van de burgelijke stand, bevolkingsregisters en kerkelijke doop-, trouw-, begraaf- en lidmatenregisters.
        Bevolkingsregisters Friesland - Rauwerderhem
        637 fiches
        Doop-, Trouw-, Begraaf- en Lidmatenregisters Friesland - Irnsum
        14 fiches
        *
        Het CBG staat naast station Den Haag CS, niet zo ver dus van Rotterdam.

        Hoogst waarschijnlijk was eerste Grijtie/Grietie ook al overleden voor de 2de geboren werd.

        Met viendelijke groet uit Delft,
        Annemarth Sterringa