Wind, Johan Adam de

  • pojbg
    Message 1 of 1 , Apr 21, 2010
      Hallo Groepsleden,

      Als iemand op deze group iets van deze familie van weet, zou ik daar graag van horen. [ja ik weet van Herman's site]. Veel bedankt...

      Groetjes, Patricia

      RHEDEN OTR:
      20-09-1787
      Johan Adam Wind, grenadier in 't regiment van den Luit. Gener. [Sommer...], in guarnisoen te Arnhem en Johanna Wintus J.D. alhier, zijn te Arnhem in ondertrouw opgenomen d. 20 sept. 1787 en hebben hunne huwl. proclamatien d. 23, 30 sept. en 6 october alhier gehad, waarvan d. 9 octob. 1787 attest gegeven is om te Arnhem te trouwen. <69_2>

      JOHAN ADAM WIND tr JOHANNA WOLTERS/WOUTERS:
      Ze hebben in Rheden [2] zonen gedoopt, beide overleden. JH Wind was al met zijn Regiment uit Arnhem [1792 naar Sluijs, dan Nijmegen] want hij is afwezig met het dopen van de tweede zoon [7-1793]. [1] Carel Fictor 1788-1793; [2] Mathijss 1793-1796. In Dec 1793 werd zij al genoemd wed. de Wind. Dus JH WIND is ms. gestorven tussen July en Dec 1793?

      JOHANNA heeft een onecht kind in 1795-1820.
      Zij trouwt met PETER BODT in 1796
      Met JAN HENDRIK ZWEERS /ZWEERTS in 1797 en heeft nog kinderen.
      De Zweers/Zweerts kinderen hebben nageslagt.
      1. Gerrit Jan tr Grietje Zweerts
      2. Johanna Alberdina tr Hendrik David Mulder
      3. Hendrina sterft 1813
      4. Jacob tr Cornelia Wensing