Toegang website Friezen uit vroeger eeuwen

  • hurkonides
    Message 1 of 4 , Apr 13, 2010
      L.S.

      Ik heb nu zo'n 60 mensen directe toegang verschaft tot de database van het boek Friezen uit vroeger eeuwen. En dat is relatief weinig gezien het aantal kopers.

      Voor de duidelijkheid: alle kopers van het boek verschaf ik deze toegang. Toegang gebeurt op basis van het IP adres. Mogelijk hebben mensen hier nog steeds gemengde gevoelens bij het verschaffen van het IP-adres. Ieders IP-adres is hoe dan ook altijd te zien en te registreren bij elk bezoek aan elke website. Ik gebruik het alleen als toegangssleutel.

      Voor iedereen toegankelijk:

      http://www.walmar.nl/inscripties.asp

      alleen toegankelijk is voor de bezitters van het boek via IP-adres

      http://www.walmar.nl/inscrzonder.asp

      Groet

      Hessel de Walle
    • Paul van Gool
      Message 2 of 4 , Apr 14, 2010
        Hessel,
        Ik heb het boek niet gekocht (te weinig voorouders in Friesland om voor mij interessant te zijn) maar kan je wel een paar tipe gegevens naar aanleiding van jouw mail.

        Op de website staat "Stuur e-mail met IP-adres naar mijn e-mail adres "

        probleem 1: merendeel van de mensen weet niet wat zijn ip-adres is en kan dat dus niet naar jou sturen.
        probleem 2: merendeel van de internet aansluitingen gebeurd niet op een vast ip-adres maar op een adres dat iedere keer dat de pc contact zoekt met het internet opnieuw toegekend wordt. toegang verlenen op basis van een ip-adres is daarom een slechte zaak
        probleem 3: ip-adressen kunnen vervalst en verborgen worden

        ________________________________

        Message 3 of 4 , Apr 14, 2010
          Hallo Paul,

          Ik weet dit allemaal, maar het is voor mij toch de makkelijkste maniet. Ik heb geen zin met wachtwoorden etc. te gaan werken. Bovendien het is een gratis dienst en je mag geen gegeven paarden in de bek kijken :).

          Op mijn website staat ook aangegeven hoe men het IP adres kan achterhalen. Ik ga er ook even vanuit dat ik niet met vervalsers en verbergers te maken heb. Zo belangrijk is dit nou ook weer niet.

          Groet

          Hessel

          --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, Paul van Gool <pvgool@...> wrote:

> [...]
          > probleem 3: ip-adressen kunnen vervalst en verborgen worden

        • hurkonides
          Message 4 of 4 , Sep 1 6:07 AM
            L.S.

            Ik heb het hier eerder vermeld, maar doe dat nog eens. Iedereen die mijn boek indertijd gekocht heeft, heeft recht op de toegang tot alle informatie via

            http://www.walmar.nl/inscrzonder.asp

            Toegang gaat door middel van het IP-adres (vast te stellen via bijv. http://www.ipee.nl)

            Tot nu toe hebben zich zo'n 70 mensen gemeld en dat is gezien het aantal verkochte boeken nogal weinig. Vandaar deze herhaalde oproep.

            mijn e-mail adres hesseldewalle@...

            Groet

            Hessel