Barend Bosman (was: Emigranten (USA))

  • Els Vermij
    Message 1 of 4 , Apr 7, 2010
      Hallo Arlen,

      Kennelijk heb jij een Ancestry-abonnenment. Zou je misschien voor mij in Ancestry willen zoeken naar een emigrant die in 1921 naar Amerika vertrok en daar (volgens de SSDI) overleed in 1987? Misschien komt hij voor in de Census 1930?

      Het gaat om

      Barend Bosman, geb. Velsen 9-4-1900, vertrekt naar Amerika (arriveert op Rijndam, Ellis Island 6-2-1921 of 1922?), overl. ald. (Dearborn, Wayne, Michigan) 4-9-1987 (bron overl.: SSDI).

      Ik kan hem via Ancestry.com daarin niet vinden. Wel allerlei andere vermeldingen (SSDI. Michigan Deaths, Passenger Arrivals en City Directories).

      Ik heb twee (drie) vragen:
      1 Was Barend Jr. getrouwd en had hij kinderen?
      2. Barend vertrok samen met zijn vader, ook een Barend Bosman, geb. Beverwijk 9-12-1869 en gehuwd met/weduwnaar van Jetske Dionysia Willemsen, in 1921 of 1922 naar Amerika. Zijn overlijden heb ik daar echter niet kunnen vinden. Jij misschien wel?
      en evt. 3: Kwamen zij nu aan op 6 febr. 1921 of 1922?

      Alvast heel hartelijk bedankt!!
      Els

        Message 3 of 4 , Apr 7, 2010
          Hallo Tim,

          Dank voor je reactie. Daar (census!) vind ik hem niet. Vreemd, omdat hij in 1921 aankomt en in 1987 overlijdt. Je zou zeggen dat hij er dan in 1930 toch wel gewoond moet hebben. Misschien werd zijn voor dan wel achternaam anders geschreven?
          Misschien dat een van de andere vermeldingen (SSDI, Michigan Deaths, Passenger Arrivals, City Directories) aanknopingspunten bieden? Maar die kan ik dus niet inzien (volgens mij ;-))
          Els

[...]

        • L.A.Bakker
          Message 4 of 4 , Apr 7, 2010
            www.go.footnote.com/1930census/ werkt beter! (het zat in de s- bij sensus
            - moet C- census zijn)

            Met vriendelijke groet,
            Leo Bakker
            Bezig met opbouwen database Bakker, Van Wouwen en Linnenbank (incl.
            variaties) in Nederland.

[...]

            Om uw abonnement te bekindigen stuurt u een (leeg) email-bericht naar: