Re: [Friesland-genealogy] atze dijkstra en anna lageveen

  • Johan Zwart
    Message 1 of 11 , Apr 4, 2010
      Hallo Gosse en Egbert,

      wil je dat dan ook even naar mij doormailen? heb veel lageveens in mijn
      archief maar anna had ik nog niet. groetjes Johan Zwart Winschoten

      From: egbert.lantinga@...
      Date: Sun, 4 Apr 2010 06:55:25 +0000

      Anna Lageveen is een oudtante van mij. Zij is een dochter van Jan Lucas
      Lageveen en Gepke Jans van Zwol en rond 1904 geboren te Gersloot. Dit is het
      enige dat ik van haar heb:

      Overlijdensakte AEngwirden, 1926
      Aangiftedatum 15 juni 1926, akte nr. 44
      Levenloos kind, overleden 14 juni 1926, man
      Zoon van Atze Dijkstra en Anna Lageveen

      Wie weet meer van deze Atze Dijkstra en Anna Lageveen?

      Met vriendelijke groet,
      Egbert Lantinga
      Wageningen

    • JP Mels
      Message 2 of 11 , Apr 5, 2010
        Dag lageve(e)ners.

        In mijn overzichtje komt voor.

        Janke de Jong, geb 03-11-1901 Lemsterland, overl 19-02-1991 Wieringerwaard.

        Gehuwd.?

        Hendrik Lageveen, geb 24-03-1901 ?, overl 10-03-1983 te Wieringerwaard.

        Ik kan eens een balletje opgooien in de (verre) familie als dat mag
        meehelpen tot een completer overzicht. Laat maar even weten.

        NB

        Ouders Janke de Jong

        Geesje de Vries, geb 13-12-1875 Lemsterland, overl 10-02-1962
        Wieringerwaard.

        Gehuwd 17-05-1901 Lemsterland

        Harmen de Jong, geb 08-02-1878 ?, overl 02-02-1961 Wieringerwaard.

        Groet, Johan Me ls.

      • Johan Zwart
        Message 3 of 11 , Apr 6, 2010
          Hallo johan,

          dat mag zekers wel, maar van wie ben jij er eentje dan? van jozef mels en grietje de jong?, groetjes Johan Zwart
[...]

        • annemarthsterringa
          Message 4 of 11 , Apr 9, 2010
            Beste Egbert, Gosse, Johan, Johan,
            Ik was vanmiddag even bij het CBG. Hieronder een paar aanvullingen en een kleine correctie op de info die Gosse stuurde in Message #49739

            =========
            info van Gosse:

            Gezinskaart 1Z149
            Jan Lucas Lageveen veehouder/landbouwer geb. 19-10-1859 terwispel
            Gepke Jans van Zwol zonder beroep geb. 29-3-1866 terwispel
            kinderen:
            Jan Lageveen 12-8-1894 gersloot
            Anne Lageveen 5 april 1899 gersloot
            Antje Lageveen 25 januari 1904 gersloot ( vertrokken 16 mei 1925 naar
            opsterland)vermeld op de achterzijde.
            Jogchum Lageveen 9 januari 1908 gersloot
            ==========

            Antje Lageveen geboren Gersloot 25 januari 1904, aktenr. 7,
            aangifte door vader op 28 januari 1904.
            *
            JogchEm Lageveen geboren Gersloot 31 januari 1908, aktenr. 11,
            aangifte door vader op 3 februari 1908.
            *
            Atze Dijkstra en Antje Lageveen trouwden
            Opsterland 18 maart 1926, aktenr. 7
            Atze 24 jaar veehouder geboren Terwispel zoon van Jetze Dijkstra, veehouder, en Romkje van der Zee.
            Antje 22 jaar geboren Gersloot.
            *
            Geboorteakte Opsterland, 1901
            Aangiftedatum 27 augustus 1901, akte nr. 288
            Atze Dijkstra, geboren 25 augustus 1901
            Zoon van Jetze Dijkstra en Romkje van der Zee
            **

            Antjes broer Anne Lageveen trouwde met Fokje Bergsma
            AEngwirden 16 mei 1925, aktenr. 12
            Anne 26 jaar veehouder
            Fokje 29 jaar dochter van Jelle Bergsma, overleden, en Nieske Hielkema.
            *
            Geboorteakte AEngwirden, 1896
            Aangiftedatum 7 april 1896, akte nr. 29
            Fokje Bergsma, geboren 4 april 1896
            Dochter van Jelle Bergsma en Nieske Hielkema
            **

            Mei freonlike groet,

            Annemarth Sterringa
            http://home.zonnet.nl/annemarthsterringa/

            --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, Gosse Freerk Spiekhout <Gossespiekhout@...> wrote:

> [...]
            > Levenloos kind, overleden 14 juni 1926, man
            > Zoon van Atze Dijkstra en Anna Lageveen
            >
            > Wie weet meer van deze Atze Dijkstra en Anna Lageveen?

          • Johan Zwart
            Message 5 of 11 , Apr 9, 2010
              Annemarth, bedankt voor de info, had al het idee dat er in opsterland getrouwd zou zijn en dat de ouders van atze deze mensen zouden zijn, had daar al een aantekening van gemaakt maar tot dit bericht van jou nog geen bevestiging gehad, bedankt nogmaals, groetjes Johan Zwart
> [...]

              > Levenloos kind, overleden 14 juni 1926, man
              > Zoon van Atze Dijkstra en Anna Lageveen
              >
              > Wie weet meer van deze Atze Dijkstra en Anna Lageveen?

            • Egbert
              Message 6 of 11 , Apr 11, 2010
                Hierbij wil ik iedereen bedanken die een bijdrage heeft geleverd aan meer informatie over mijn oudtante Anna (Antje) Lageveen. Via een privé-bericht is mij inmiddels ook een dochter Gepke Dijkstra uit dit huwelijk bekend, vernoemd naar haar beppe Gepke Jans van Zwol. Mijn moeder heeft me ooit eens verteld dat zij op ruim 80-jarige leeftijd, steunend op een stok, liever in de turfwinning werkte dan met de huishouding bezig was.....
                M vr gr,
                Egbert
              • Irene Visser
                Message 7 of 11 , Apr 11, 2010
                  Hai Egbert,

                  heerlijk zijn zulke verhalen, hoop er nog veel van te lezen.
                  En zie echt zo'n oud menske staan leunend op de stok in de turf. Maar we
                  zullen doorgaan.

                  Prachtig zoiets, en nu hopen dat er nog ergens een foto van haar rondzweeft.

                  groetjes Irene,.

                  http://www.genealogieonline.nl/stamboom-van-der-meulen-zondervan/

                • Johan Zwart
                  Message 8 of 11 , Apr 11, 2010
                    Hallo Egbert, kun je mij prive de gegevens van die gepke dijkstra toesturen, bvd, vriendelijke groet Johan Zwart