RE: [Friesland-genealogy] Cornelia Bijnema haar doop ?

  • blauwe- parel
    Message 1 of 3 , Mar 31, 2010
      Ha Ina,

      Ik ben blij dat er iemand reageert!

      Ik dacht zo:

      Nicolaas Jacobi Bijnema en Femina Veen trouwden in okt. 1695 in Kampen.

      De ouders van Femina Veen heetten Cornelius Veen & Femma Eijckholts.

      Ik heb nog even gedacht dat Cornelia Bijnema misschien in Kampen geboren/gedoopt zou zijn, maar ook daar heb ik haar niet gevonden.

      Ook denk ik dat echtpaar Bijnema-Veen niet ergens anders gewoond heeft dan in Sneek.

      Het echtpaar Bijnema-Veen hebben o.a. een dochter Femina X Jellis Agtersoon. Die laten in 1747 in Amsterdam een dochter Cornelia dopen waarbij de getuigen zijn: Cornelia Bijnema & Pieter Verkinderen. Mede daarom denk ik dat er een verwantschap is. Daarom denk ik ook dat die 2 zussen zijn (Cornelia en Femina Bijnema).

      Daarnaast is Bijnema niet een veel voorkomende naam.

      Mede omdat Cornelia Bijnema haar vader een Nicolaas was �n haar eerste kind Femina wordt genoemd, denk ik dat ze wel 'past'. Alleen ik kan het bewijs niet vinden.

      Van Cornelia Nicolaes Bijnema & Pieter Jansen Verkinderen heb ik maar 2 kinderen gevonden:Femina en Jan.

      Bedankt voor het opzoeken van al de kinderen en voor het meedenken.

      Vriendelijke groet,

      Margaret

      To: Friesland-genealogy@yahoogroups.com
      From: haasjes5winkel@...
      Date: Wed, 31 Mar 2010 13:27:36 -0700
      Subject: Re: [Friesland-genealogy] Cornelia Bijnema haar doop ?

      Hallo Magaret,

      Het lijkt mijn niet waarschijnlijk qua leeftijd, dat Cornelia een dochter is van
      Nicolaas Jacobi Bijnema & Femina Veen.

      Aangezien hun de volgende kinderen kregen met 2 a 3 jaar leeftijds verschil.

      Dopeling: Johanna
      Gedoopt op 3 februari 1697 in Sneek
      Dochter van Nicolaes Jacobi Binema en Femina Veen

      Dopeling: Rinsyna
      Gedoopt op 16 juli 1699 in Sneek
      Kind van Claes Bijnema en Femina Veen

      Dopeling: Femina
      Gedoopt op 9 september 1701 in Sneek
      Dochter van Nicolaes Bijnema en Femina Veen

      Dopeling: Rensia
      Gedoopt op 25 mei 1703 in Sneek
      Kind van Nicolaes Binema en niet genoemde moeder

      Dopeling: Hilbrandus
      Gedoopt op 7 maart 1706 in Sneek
      Dochter van Nicolaes Binema en Femina Feen

      Dopeling: Femina
      Gedoopt op 31 mei 1709 in Sneek
      Dochter van Nicolaes Binema en Femina Feen

      Dopeling: Jacobus
      Gedoopt op 16 december 1711 in Sneek
      Zoon van Nicolaes Bijnema en Femina Veen

      Dopeling: Jacobus
      Gedoopt op 19 juli 1713 in Sneek
      Zoon van Nicolaes Bijnema en Femina Veen.

      Ik kan haar dus niet meer tussen plaatsen qua leeftijd.

      Maar hoe heten de andere kinderen van Cornelia en Pieter Jans Verkinderen

      Groet Ina

      http://www.voelspriet2.nl/forum/index.php?board=3.0