Re: [Friesland-genealogy] Familie Nicolai uit Achtkarspelen

  • jurjen1968
    Message 1 of 7 , Mar 30, 2010
      Hallo Kees,

      In het digitaal archief van de Leeuwarder Courant is nog een overlijdensadvertentie van Dieuwke te vinden van 19 januari 1989, zie http://www.archiefleeuwardercourant.nl/

      mvg,

      Jurjen Grijpstra.

      --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, "kees" <l.lambregtse@...> wrote:

      > Hallo Ina,
      >

      > Naar ik begrepen heb uit het verhaal dat mij verteld is, moet dit de Pieter
      > Nicolai die ik zoek. Want die zou tijdens een bombardement van een schip
      > zijn omgekomen. Mijn dank voor je snelle bericht. Is er misschien nog iets
      > meer bekend over het echtpaar?
      >
      > Groeten
      >

      > Kees
      >
      > _____

    • Bert Wijnstra
      Message 2 of 7 , Mar 30, 2010
        Hallo Kees

        Op de site van de oorlogsgravenstichting is info over jouw Nicolai te lezen
        Zie: http://www.ogs.nl/srs_site/SDetail.asp?zt=nicolai&zn=s&pg=1&sl=109691

        Misschien staat daar iets in wat je nog kunt gebruiken.

        Groet
        Bert Wijnstra
      • Ina Hazewinkel
        Message 3 of 7 , Mar 30, 2010
          Hoi Kees,

          Hier haar overlijdens advertentie, en nog een paar vervelende berichten over Dieuwke,
          Die haar kinderen kwijt raakte door een gevangenisstraf.

          ttp://www.archiefleeuwardercourant.nl/site/article.do?code=LC&date=19460213&id=LC-19460213-2020&words=+(+Dieuwke +van +der +Veen) dieuwk ven

          http://www.archiefleeuwardercourant.nl/site/article.do?code=LC&date=19471206&id=LC-19471206-4055&words=+(+Dieuwke +van +der +Veen) dieuwk ven

          http://www.archiefleeuwardercourant.nl/site/article.do?code=LC&date=19470712&id=LC-19470712-4034&words=+(+Dieuwke +van +der +Veen) dieuwk ven

          http://www.archiefleeuwardercourant.nl/site/article.do?code=LC&date=19490204&id=LC-19490204-3030&words=+(+Dieuwke +van +der +Veen) dieuwk ven

          Groet Ina

        • kees
          Message 4 of 7 , Mar 30, 2010
            Hallo Ina,

            Bedankt voor de informatie. Maar helaas kan ik de links niet openen want het
            archief van de Leeuwarder Courant ligt er momenteel uit. Ik zal hier wat
            geduld moeten hebben

            Groeten

            Kees

            _____

            From: jurjen1968 <j.grijpstra@ <mailto:j.grijpstra%40versatel.nl>
            versatel.nl>
            To: Friesland-genealogy <mailto:Friesland-genealogy%40yahoogroups.com>
            @yahoogroups.com
            Date: Tuesday, March 30, 2010, 5:59 PM

            Hallo Kees,

            In het digitaal archief van de Leeuwarder Courant is nog een
            overlijdensadvertentie van Dieuwke te vinden van 19 januari 1989, zie
            http://www.archiefl <http://www.archiefleeuwardercourant.nl/>
            eeuwardercourant.nl/

            mvg,

            Jurjen Grijpstra.