RE: Re: [Friesland-genealogy] Familie Nicolai uit Achtkarspelen

  • kees
    Message 1 of 7 , Mar 30, 2010
      Hallo Ina,

      Naar ik begrepen heb uit het verhaal dat mij verteld is, moet dit de Pieter
      Nicolai die ik zoek. Want die zou tijdens een bombardement van een schip
      zijn omgekomen. Mijn dank voor je snelle bericht. Is er misschien nog iets
      meer bekend over het echtpaar?

      Groeten

      Kees

      _____

      From: kees224 <l.lambregtse@ <mailto:l.lambregtse%40home.nl> home.nl>
      Subject: [Friesland-genealogy] Familie Nicolai uit Achtkarspelen
      To: Friesland-genealogy <mailto:Friesland-genealogy%40yahoogroups.com>
      @yahoogroups.com
      Date: Monday, March 29, 2010, 11:10 PM

      Onze dochter is getrouwd met een nazaat van de familie Nicolai. Omdat ik
      daarom op zoek ben naar gegevens over haar man zijn familie wil onze
      stamboom hiermede uitbreiden.Helaas is hier ons tot op heden zeer weinig van
      bekend. Pieter Nicolai zou in de oorlog omgekomen zijn

      Ik zou zeer erkentelijk zijn indien men mij gegevens kan verstrekken over
      deze Pieter Nicolai, die getrouwd was met Dieuwke van der Veen. Beiden zijn
      dus reeds overleden. Laatst wonende te Kootstertille? (Achtkarspelen). Dat
      is eigenlijk alles wat ik op dit moment weet. Meerdere gegevens zijn mij erg
      welkom.

      yahoo.com/group/Friesland-genealogy

      Friesland-genealogy
      -unsubscribe@yahoogroups.com

    • jurjen1968
      Message 2 of 7 , Mar 30, 2010
        Hallo Kees,

        In het digitaal archief van de Leeuwarder Courant is nog een overlijdensadvertentie van Dieuwke te vinden van 19 januari 1989, zie http://www.archiefleeuwardercourant.nl/

        mvg,

        Jurjen Grijpstra.

        --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, "kees" <l.lambregtse@...> wrote:

> [...]
        > zijn omgekomen. Mijn dank voor je snelle bericht. Is er misschien nog iets

      • Bert Wijnstra
        Message 3 of 7 , Mar 30, 2010
          Hallo Kees

          Op de site van de oorlogsgravenstichting is info over jouw Nicolai te lezen
          Zie: http://www.ogs.nl/srs_site/SDetail.asp?zt=nicolai&zn=s&pg=1&sl=109691

          Misschien staat daar iets in wat je nog kunt gebruiken.

          Groet
          Bert Wijnstra
        • Ina Hazewinkel
          Message 4 of 7 , Mar 30, 2010
            Hoi Kees,

            Hier haar overlijdens advertentie, en nog een paar vervelende berichten over Dieuwke,
            Die haar kinderen kwijt raakte door een gevangenisstraf.

            ttp://www.archiefleeuwardercourant.nl/site/article.do?code=LC&date=19460213&id=LC-19460213-2020&words=+(+Dieuwke +van +der +Veen) dieuwk ven

            http://www.archiefleeuwardercourant.nl/site/article.do?code=LC&date=19471206&id=LC-19471206-4055&words=+(+Dieuwke +van +der +Veen) dieuwk ven

            http://www.archiefleeuwardercourant.nl/site/article.do?code=LC&date=19470712&id=LC-19470712-4034&words=+(+Dieuwke +van +der +Veen) dieuwk ven

            http://www.archiefleeuwardercourant.nl/site/article.do?code=LC&date=19490204&id=LC-19490204-3030&words=+(+Dieuwke +van +der +Veen) dieuwk ven

            Groet Ina

            Message 5 of 7 , Mar 30, 2010
              Hallo Ina,

              Bedankt voor de informatie. Maar helaas kan ik de links niet openen want het
              archief van de Leeuwarder Courant ligt er momenteel uit. Ik zal hier wat
              geduld moeten hebben

              Groeten

              Kees

              _____

              From: jurjen1968 <j.grijpstra@ <mailto:j.grijpstra%40versatel.nl>
              versatel.nl>
              To: Friesland-genealogy <mailto:Friesland-genealogy%40yahoogroups.com>
              @yahoogroups.com
              Date: Tuesday, March 30, 2010, 5:59 PM

              Hallo Kees,

              In het digitaal archief van de Leeuwarder Courant is nog een
              overlijdensadvertentie van Dieuwke te vinden van 19 januari 1989, zie
              http://www.archiefl <http://www.archiefleeuwardercourant.nl/>
              eeuwardercourant.nl/

              mvg,

              Jurjen Grijpstra.