Re: [Friesland-genealogy] hulp gevraagd Tjaard

  • Ina Hazewinkel
    Message 1 of 26 , Mar 30, 2010
      Hallo Tjaard,

      Misschien kan je de personen die je zoekt,
      hier in de groep vermelden, dan kunnen
      wij je helpen zoeken.

      Groet Ina

      http://www.voelspriet2.nl/forum/index.php?board=3.0

      Message 2 of 26 , Apr 18, 2010
        HI

        Ik heb  weer een vraag - Waar kun ik heel oude informatie over persone krijge voor 1650 Ik heb 3 persone nu gevonde(Op de boom van Ids Pultrum) en sag dat het familie was, maar weet niet of hun broers of susters had en ook wie de vader en moeder van de oudste persoon(Tjebbe Goytses) was - Waar kun ik gaan soeke want op Tresoar voor 1811 krijg ik niets voor hen.

        Die persone is de volgende
            *  Utse Goytses boer Noord Drachten gebore +- 1630 overlede tussen 1677/1688 getroud met Romcken Jans  Geb rond 1633
            *  Goytse Tjebbes boer gebore Noord Drachten +- 1595 overlede 1645 getroud met Foockjen Oebles gebore rond 1598
            *  Tjebbe Goytses boer gebore Noord Drachten rond 1565 overlede na 1625 getroud met Neeltje ....... gebore rond 1568

        Wie weet wat heb daardie tijd in Noord Drachten gebeurt ? De familie lijk mij komt allemaal uit Noord Drachten - einge verhale over Noord Drachten of waar ik moie verhale kunne ga oplese voor die tijd

        Heel erg bedankt en groetjes vanuit Suid Afrika

        Tjaard

      • Johan Zwart
        Message 3 of 26 , Apr 18, 2010
          Tjaard,

          op de site van klaas bekkema uit drachten, staat een stukje gechiedenis van smallingerland waar noorder drachten onder valt, kijk maar eens op www.pergo-et-perera.nl grotnis ut grunn Johan Zwart

          Message 4 of 26 , Apr 18, 2010
            De link was niet helemaal juist, moet zijn:
            www.pergo-et-perago.nl/
            .
            Lineke
            .

            Message 5 of 26 , Mar 20, 2012
              Ik ben al een hele tijd op zoek naar mijn voorvader douwe jans “heins”. Hij was gehuwd met anna maria willems. Zij beviel van twee zonen in juni 1812 in leeuwarden. In de akte staat vermeld dat vader afwezig is waarschijnlijk gelegerd in Stettin ( leger Napoleon). Zij woonde toen in bij het gezin van Lena Jans in Leeuwarden. Akte te vinden op Alle Friezen.
              Wie weet waar beide voorouders getrouwd zijn? Of er misschien al meer kinderen waren en of Leeuwarden de woonplaats was of dat het een tijdelijk adres was vanwege de vader?
              Kortom alle hulp is meer dan welkom.

              Ik ben douwe heins geboren in workum en woon sinds 1972 in kortenhoef. Ik kan nederlands, frans, duits,engels en frysk lezen.
              hartelijk dank voor de moeite.
              douwe