Re: [Friesland-genealogy] Familie Nicolai uit Achtkarspelen

  • Ina Hazewinkel
    Message 1 of 7 , Mar 29, 2010
      Hallo Kees,

      Hier is tegen het einde van de oorlog een Pieter Nicolai overleden.
      http://nl.wikipedia.org/wiki/Cap_Arcona

      En hier nog een pagina waarin een Pieter N. vermeld word
      http://www2.tresoar.nl/kentekens/?t=0&nummer=4744

      Vervolgens kregen Pieter en Dieuwke een levenloos geboren zoontje
      op 21 augustus 1937 te Rottevalle

      Groet Ina

      http://www.voelspriet2.nl/forum/index.php?board=3.0

      Message 2 of 7 , Mar 30, 2010
        Hallo Ina,

        Naar ik begrepen heb uit het verhaal dat mij verteld is, moet dit de Pieter
        Nicolai die ik zoek. Want die zou tijdens een bombardement van een schip
        zijn omgekomen. Mijn dank voor je snelle bericht. Is er misschien nog iets
        meer bekend over het echtpaar?

        Groeten

        Kees

        _____

        Hier is tegen het einde van de oorlog een Pieter Nicolai overleden.
        http://nl.wikipedia <http://nl.wikipedia.org/wiki/Cap_Arcona>

        http://www2. <http://www2.tresoar.nl/kentekens/?t=0&nummer=4744>
        tresoar.nl/kentekens/?t=0&nummer=4744

        Vervolgens kregen Pieter en Dieuwke een levenloos geboren zoontje
        op 21 augustus 1937 te Rottevalle

        Groet Ina

        http://www.voelspri <http://www.voelspriet2.nl/forum/index.php?board=3.0>
        et2.nl/forum/index.php?board=3.0

        --- On Mon, 3/29/10, kees224 <l.lambregtse@ <mailto:l.lambregtse%40home.nl>

        From: kees224 <l.lambregtse@ <mailto:l.lambregtse%40home.nl> home.nl>
        To: Friesland-genealogy <mailto:Friesland-genealogy%40yahoogroups.com>
        @yahoogroups.com
        Date: Monday, March 29, 2010, 11:10 PM

[...]

        yahoo.com/group/Friesland-genealogy

        Friesland-genealogy
        -unsubscribe@yahoogroups.com

      • jurjen1968
        Message 3 of 7 , Mar 30, 2010
          Hallo Kees,

          In het digitaal archief van de Leeuwarder Courant is nog een overlijdensadvertentie van Dieuwke te vinden van 19 januari 1989, zie http://www.archiefleeuwardercourant.nl/

          mvg,

          Jurjen Grijpstra.

          --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, "kees" <l.lambregtse@...> wrote:

> [...]
          > zijn omgekomen. Mijn dank voor je snelle bericht. Is er misschien nog iets

        • Bert Wijnstra
          Message 4 of 7 , Mar 30, 2010
            Hallo Kees

            Op de site van de oorlogsgravenstichting is info over jouw Nicolai te lezen
            Zie: http://www.ogs.nl/srs_site/SDetail.asp?zt=nicolai&zn=s&pg=1&sl=109691

            Misschien staat daar iets in wat je nog kunt gebruiken.

            Groet
            Bert Wijnstra
          • Ina Hazewinkel
            Message 5 of 7 , Mar 30, 2010
              Hoi Kees,

              Hier haar overlijdens advertentie, en nog een paar vervelende berichten over Dieuwke,
              Die haar kinderen kwijt raakte door een gevangenisstraf.

              ttp://www.archiefleeuwardercourant.nl/site/article.do?code=LC&date=19460213&id=LC-19460213-2020&words=+(+Dieuwke +van +der +Veen) dieuwk ven

              http://www.archiefleeuwardercourant.nl/site/article.do?code=LC&date=19471206&id=LC-19471206-4055&words=+(+Dieuwke +van +der +Veen) dieuwk ven

              http://www.archiefleeuwardercourant.nl/site/article.do?code=LC&date=19470712&id=LC-19470712-4034&words=+(+Dieuwke +van +der +Veen) dieuwk ven

              http://www.archiefleeuwardercourant.nl/site/article.do?code=LC&date=19490204&id=LC-19490204-3030&words=+(+Dieuwke +van +der +Veen) dieuwk ven

            • kees
              Message 6 of 7 , Mar 30, 2010
                Hallo Ina,

                Bedankt voor de informatie. Maar helaas kan ik de links niet openen want het
                archief van de Leeuwarder Courant ligt er momenteel uit. Ik zal hier wat
                geduld moeten hebben

                Groeten

                Kees

                _____

                From: jurjen1968 <j.grijpstra@ <mailto:j.grijpstra%40versatel.nl>
                versatel.nl>
                To: Friesland-genealogy <mailto:Friesland-genealogy%40yahoogroups.com>
                @yahoogroups.com
                Date: Tuesday, March 30, 2010, 5:59 PM

                Hallo Kees,

                In het digitaal archief van de Leeuwarder Courant is nog een
                overlijdensadvertentie van Dieuwke te vinden van 19 januari 1989, zie
                http://www.archiefl <http://www.archiefleeuwardercourant.nl/>
                eeuwardercourant.nl/

                mvg,

                Jurjen Grijpstra.