Familie Nicolai uit Achtkarspelen

  • kees224
    Message 1 of 7 , Mar 29, 2010
      Onze dochter is getrouwd met een nazaat van de familie Nicolai. Omdat ik daarom op zoek ben naar gegevens over haar man zijn familie wil onze stamboom hiermede uitbreiden.Helaas is hier ons tot op heden zeer weinig van bekend. Pieter Nicolai zou in de oorlog omgekomen zijn

      Ik zou zeer erkentelijk zijn indien men mij gegevens kan verstrekken over deze Pieter Nicolai, die getrouwd was met Dieuwke van der Veen. Beiden zijn dus reeds overleden. Laatst wonende te Kootstertille? (Achtkarspelen). Dat is eigenlijk alles wat ik op dit moment weet. Meerdere gegevens zijn mij erg welkom.
    • Ina Hazewinkel
      Message 2 of 7 , Mar 29, 2010
        Hallo Kees,

        Hier is tegen het einde van de oorlog een Pieter Nicolai overleden.
        http://nl.wikipedia.org/wiki/Cap_Arcona

        En hier nog een pagina waarin een Pieter N. vermeld word
        http://www2.tresoar.nl/kentekens/?t=0&nummer=4744

        Vervolgens kregen Pieter en Dieuwke een levenloos geboren zoontje
        op 21 augustus 1937 te Rottevalle

        Groet Ina

        http://www.voelspriet2.nl/forum/index.php?board=3.0

[...]

      • kees
        Message 3 of 7 , Mar 30, 2010
          Hallo Ina,

          Naar ik begrepen heb uit het verhaal dat mij verteld is, moet dit de Pieter
          Nicolai die ik zoek. Want die zou tijdens een bombardement van een schip
          zijn omgekomen. Mijn dank voor je snelle bericht. Is er misschien nog iets
          meer bekend over het echtpaar?

          Groeten

          Kees

          _____

          Hier is tegen het einde van de oorlog een Pieter Nicolai overleden.
          http://nl.wikipedia <http://nl.wikipedia.org/wiki/Cap_Arcona>

          http://www2. <http://www2.tresoar.nl/kentekens/?t=0&nummer=4744>
          tresoar.nl/kentekens/?t=0&nummer=4744

          Vervolgens kregen Pieter en Dieuwke een levenloos geboren zoontje
          op 21 augustus 1937 te Rottevalle

          Groet Ina

          http://www.voelspri <http://www.voelspriet2.nl/forum/index.php?board=3.0>
          et2.nl/forum/index.php?board=3.0

          --- On Mon, 3/29/10, kees224 <l.lambregtse@ <mailto:l.lambregtse%40home.nl>

          From: kees224 <l.lambregtse@ <mailto:l.lambregtse%40home.nl> home.nl>
          To: Friesland-genealogy <mailto:Friesland-genealogy%40yahoogroups.com>
          @yahoogroups.com
          Date: Monday, March 29, 2010, 11:10 PM

[...]

          yahoo.com/group/Friesland-genealogy

          Friesland-genealogy
          -unsubscribe@yahoogroups.com

        • jurjen1968
          Message 4 of 7 , Mar 30, 2010
            Hallo Kees,

            In het digitaal archief van de Leeuwarder Courant is nog een overlijdensadvertentie van Dieuwke te vinden van 19 januari 1989, zie http://www.archiefleeuwardercourant.nl/

            mvg,

            Jurjen Grijpstra.

            --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, "kees" <l.lambregtse@...> wrote:

> [...]
            > zijn omgekomen. Mijn dank voor je snelle bericht. Is er misschien nog iets

          • Bert Wijnstra
            Message 5 of 7 , Mar 30, 2010
              Hallo Kees

              Op de site van de oorlogsgravenstichting is info over jouw Nicolai te lezen
              Zie: http://www.ogs.nl/srs_site/SDetail.asp?zt=nicolai&zn=s&pg=1&sl=109691

              Misschien staat daar iets in wat je nog kunt gebruiken.

              Groet
              Bert Wijnstra
            • Ina Hazewinkel
              Message 6 of 7 , Mar 30, 2010
                Hoi Kees,

                Hier haar overlijdens advertentie, en nog een paar vervelende berichten over Dieuwke,
                Die haar kinderen kwijt raakte door een gevangenisstraf.

                ttp://www.archiefleeuwardercourant.nl/site/article.do?code=LC&date=19460213&id=LC-19460213-2020&words=+(+Dieuwke +van +der +Veen) dieuwk ven

                http://www.archiefleeuwardercourant.nl/site/article.do?code=LC&date=19471206&id=LC-19471206-4055&words=+(+Dieuwke +van +der +Veen) dieuwk ven

                http://www.archiefleeuwardercourant.nl/site/article.do?code=LC&date=19470712&id=LC-19470712-4034&words=+(+Dieuwke +van +der +Veen) dieuwk ven

                http://www.archiefleeuwardercourant.nl/site/article.do?code=LC&date=19490204&id=LC-19490204-3030&words=+(+Dieuwke +van +der +Veen) dieuwk ven

                Message 7 of 7 , Mar 30, 2010
                  Hallo Ina,

                  Bedankt voor de informatie. Maar helaas kan ik de links niet openen want het
                  archief van de Leeuwarder Courant ligt er momenteel uit. Ik zal hier wat
                  geduld moeten hebben

                  Groeten

                  Kees

                  _____

                  From: jurjen1968 <j.grijpstra@ <mailto:j.grijpstra%40versatel.nl>
                  versatel.nl>
                  To: Friesland-genealogy <mailto:Friesland-genealogy%40yahoogroups.com>
                  @yahoogroups.com
                  Date: Tuesday, March 30, 2010, 5:59 PM

                  Hallo Kees,

                  In het digitaal archief van de Leeuwarder Courant is nog een
                  overlijdensadvertentie van Dieuwke te vinden van 19 januari 1989, zie
                  http://www.archiefl <http://www.archiefleeuwardercourant.nl/>
                  eeuwardercourant.nl/

                  mvg,

                  Jurjen Grijpstra.