Re: [Friesland-genealogy] Gezocht gegevens Personele Quotisatie uit 17?? van Vlieland

  • vis beuk
    Message 1 of 6 , Mar 29, 2010
      Beste Bert,
      Bedankt voor je antwoorden. T.a.v. "de politieke vluchtelingen": In de
      quotisatie van 1749 staat bij de mij oudst bekende Visser's (zij droegen de
      naam Visser nog niet) (ik meen dat ik met jou ooit de discussie de Vries
      <--> Visser gevoerd heb) de aantekening "vertrokken nae Vlielandt", dus het
      pachtersoproer etc kwam pas na die tijd. Ook in de lijst met daders rond het
      oproer in Wierum m.b.t. de invoering van de quotisatie kwam ik geen bekende
      namen tegen.
      Ik ben zeer benieuwd naar wat je inde toekomst nog zal vinden.

      Ook de naamlijst van de Doopsgezinden heeft mijn belangstelling. Is hij de
      groot om te scannen en op te sturen?

      De Lage Zijde, ook hier ben ik zeer benieuwd naar. De Hoge Zijde heb ik in
      mijn bezit. Op zich ben ik best bereid om te helpen, maar dat is denk ik een
      loos aanbod, want Breda - Leeuwarden is te ver.

      Ik hoop t.z.t. meer van je te horen,

      Met vriendelijke groet,
      Olaf Visser

      Genealogisch onderzoek van de families Visser (Vlieland), (de)
      Beu(c)kelaa(e)r (vnl. Zeeland), Tol (Friesland), Vens (Noord- en
      Zuidholland), Bückmann.