vraag Veenhuizen.

  • Irene Visser
    Message 1 of 7 , Mar 11, 2010
      dag,

      ik kreeg vandaag een vraag van het gevangenis museum Veenhuizen met de vraag
      of ik ze op weg kon helpen, met een bepaalde persoon.
      Dat betreft

      Janes Reinoldus de Vries, geboren 7-10-1858 te Aengwirden, zoon van Renoldus
      Barteles de Vries en Leukje Jans van Slooten.

      Ik kan geen huwelijk of overlijden van Janes vinden.
      Janes is opgepakt voor landloperij in 1896 te Den Haag. Daar kan ik ook
      niets van hem vinden.

      Wel vindt ik via de leeuwarder courant nog een stukje, dat hij in 1915 weer
      veroordeeld wordt.

      Maar mijn vraag is, kan iemand wel iets vinden? Of heeft iemand deze
      voorouders in de stamboom en is fam. van deze Janes.
      Alles is welkom.

      groetjes Irene.

      --
      http://www.genealogieonline.nl/stamboom-van-der-meulen-zondervan/

    • L.Vlastra
      Message 2 of 7 , Mar 12, 2010
        Beste Irene,

        Mogelijk moet je contact opnemen met Wil Schackman, schrijver van de proefkolonie, hij heeft heel veel informatie over en van de Maatschappij van Weldadigheid, de Ommerschans en de strafkolonie.
        Maar wellicht is dit te laat in de tijd en ligt zijn interesse meer in de beginjaren.
        Je zult inmiddels wel al zijn signalement en foto's hebben bekeken en daarop kun je lezen dat hij bakker was van beroep, zonder woonplaats en ongehuwd.

        met vriendelijke groet
        Luut Vlastra

        Message 3 of 7 , Mar 12, 2010
          In het Genealogysk Jierboek 1995 op pag.118 staat een foto van Janus de Vries geboren in Heerenveen. Helaas verder geen nieuwe gegevens'.
          mvrgr vanPeter
[...]

          Wij zijn een gemeenschap van 6 miljoen gebruikers in strijd tegen spam.

        • miekehawner
          Message 4 of 7 , Mar 12, 2010
            Hallo Irene,
            Gevonden op Genlias.
            Ouders van Janes Reinoldus de Vries zijn Bartele Jans de Vries
            en Martha Lubberts Pasveer. Ik heb tot zover 4 kinderen gevonden uit dit huwelijk.
            Met vriendelijke groet,
            Mieke Hawner

            Detail resultaat: (Bruidegom)
            Bron Burgerlijke stand - Huwelijk
            Archieflocatie Tresoar, Frysk Histoarysk en Letterkundich Sintrum
            Algemeen Toegangnr: 30-31
            Inventarisnr: 2018
            Gemeente: Schoterland
            Soort akte: Huwelijksakte
            Aktenummer: 50
            Datum: 28-10-1855
            Bruidegom Renoldus Barteles de Vries
            Leeftijd: 23
            Geboorteplaats: gemeente AEngwirden
            Bruid Lieukje van Slooten
            Leeftijd: 23
            Geboorteplaats: Wierum, gemeente Westdongeradeel
            Vader bruidegom Bartele Jans de Vries
            Moeder bruidegom Martha Lubberts Pasveer
            Vader bruid Jan van Slooten
            Moeder bruid Agie van Lichtenberg
            Nadere informatie Geboorteplaats bruidegom vermeld als "te of op de Fok"
          • Rienk de Boer
            Message 5 of 7 , Mar 12, 2010
              Zoek ook eens in de provincie Utrecht !!!!!!!!

              Groet Rienk

              Message 6 of 7 , Mar 12, 2010
                Rienk,

                geef me iets?
                wat dan ook.

                Irene.

                Op 12 maart 2010 18:07 schreef Rienk de Boer <RienkdeBoer@...> het
                volgende:

                Message 7 of 7 , Mar 12, 2010
                  Irene,

                  Daar overleed Janus' vader, maar ik neem aan dat je die zelf al gevonden
                  hebt?

                  Algemeen Toegangnr: 463

                  Inventarisnr: 539

                  Gemeente: Utrecht

                  Soort akte: Overlijdensakte

                  Aktenummer: 1306

                  Aangiftedatum: 10-09-1914

                  Overledene Renoldus de Vries

                  Geslacht: M

                  Overlijdensdatum: 09-09-1914

                  Leeftijd: 82

                  Overlijdensplaats: Utrecht

                  Vader Bartele Jans de Vries

                  Moeder Martha Lubberts Pasveer

                  Partner Maria Geldman

                  Relatie: gehuwd met

                  Nadere informatie weduwnaar van Lieukje van Slooten

                  Renoldus trouwde in 1877 in Utrecht met Maria Geldman en was toen weduwnaar
                  van Lieukje van Slooten, die in 1874 in Utrecht overleed..

                  Met Maria Geldman kreeg hij nog een aantal kinderen die in Utrecht geboren
                  werden en in verschillende plaatsen trouwden. Zo zag ik huwelijken in
                  Nieuw-Helvoet, Amsterdam en Utrecht.

                  Maria Geldman overleed in 1934 in Utrecht.

                  Ik vond in Amsterdam een gezinskaart van Janes Renoldus de Vries. Hij kwam
                  op 19-02-1927 vanuit Norg naar Amsterdam en woonde daar op Dijkstraat 7hs.
                  Hij was bakkersknecht. Op 06-05-1927 vertrok Janes weer naar Norg. Het lijkt
                  me dat in Norg meer te vinden moet zijn.

                  Met vriendelijke groet

                  Nynke van den Hooven

                  _____

                  <mailto:RienkdeBoer%40hetnet.nl> hetnet.nl> het
                  volgende: