kapitein Hoeksma?

  • Gerben Bulthuis
    Message 1 of 2 , Mar 7, 2010
      Op mijn vraag omtrent zeeman G.Hoeksma kwamen wel enige reacties, waarvoor hartelijk dank, maar geen verdere informatie over de betreffende persoon. Wel over de "Noordam". Heel interessant, dat wel natuurlijk.

      Mijn flinterdunne vermoeden is nu dat de man Gerben Hoeksma heet en in 1868 in Harlingen geboren is als zoon van Bouwe Alberts Hoeksma en Yfke Gerbens Ypma. Jammer genoeg behoort hij dan niet tot mijn familie. de Drogehamster Hoeksma's.

      Wie kan iets noemen dat dit vermoeden bevestigt of ontkracht?

      Alvast dank.

      Gerben Bulthuis

    • JP Mels
      Message 2 of 2 , Mar 7, 2010
        Dag Gerben,

        Hierbij de link van vereniging de lijn, een club mensen die zich verdiepen
        in de Holland Amerika Lijn.

        http://www.verenigingdelijn.nl/index.php?page=home

        Je kunt naar het gastenboek, stel daar je vraag. Misschien kun je ook (een
        beetje brutaal) iemand van "bestuur en organisatie" aanschrijven.

        Groet, Johan.

        _____