overleden aan?

  • Irene Visser
    Message 1 of 21 , Feb 21, 2010
      Dag,

      kom 2 broers tegen Hessel en Hans Lodema, alle 2 overleden op
      9-6-1968, waarbij staat ,
      oorzaak"perished" nu heb ik geen idee wat dat is, Weet iemand wat dit is?

      --
      Met vriendelijke groet, Irene
    • Appy de Vries
      Message 2 of 21 , Feb 21, 2010
        Irene;
        Misschien een ''parasiet''??
        Gr.
        Appy.

          Message 4 of 21 , Feb 21, 2010
            Zou het ongeluk of zo kunnen zijn?
            de 1 is 21 en de ander 19.

            Zal eens sneupen on de Leeuwarder courant.

            Hoort voor veel onder jullie bij de Lodema fam. uit Huizum. vroeger
            radio tv zaak et.c

            Op 21 februari 2010 16:44 heeft Fr@ns Krom <frans_krom_1@...>
            het volgende geschreven:

            Message 5 of 21 , Feb 21, 2010
              Gevonden, op slag gedood bij een auto ongeluk in Limburg.

              maar bedankt voor het meedenken. Snapte er niets van, dus een stukje
              in de goed richting geholpen.

              Op 21 februari 2010 16:49 heeft Irene Visser
              <irenejolanda.vandermeulen@...> het volgende geschreven:

            • sonja neyen
              Message 6 of 21 , Feb 21, 2010
                perished is engels voor gestorven of uitgestorven of omgekomen
                kijk eens of er op die data iets was, epidemie of natuurgeweld spaanse griep
                vr.gr Sonja

                Message 7 of 21 , Feb 21, 2010
                  Ik vraag mij af of mijn overbuurjongen Dicky Bruin, toen ook rond de 20, bij
                  het zelfde ongeluk in Limburg om het leven is gekomen. Bij het ongeluk wat
                  Dicky Bruin overkwam waren destijds meerdere slachtoffers. Men was op de
                  terugweg vanuit Duitsland waar men werkte. Moet rond dezelfde tijd geweest
                  zijn namelijk. Dit ongeval veroorzaakte veel consternatie, ook bij ons in de
                  familie. Mijn ouders waren goed bevriend met de ouders van Dicky. Was het
                  hetzelfde ongeval?

                  Groeten

                  Tabe

                  _____

                  Gevonden, op slag gedood bij een auto ongeluk in Limburg.

                  maar bedankt voor het meedenken. Snapte er niets van, dus een stukje
                  in de goed richting geholpen.

                  Op 21 februari 2010 16:49 heeft Irene Visser
                  <irenejolanda. <mailto:irenejolanda.vandermeulen%40gmail.com>
> [...]
                  >
                  > Zal eens sneupen on de Leeuwarder courant.
                  >
                  > Hoort voor veel onder jullie bij de Lodema fam. uit Huizum. vroeger

                  <mailto:frans_krom_1%40orange.nl> orange.nl>
                  > het volgende geschreven:

                  yahoo.com/group/Friesland-genealogy

                  -unsubscribe@yahoogroups.com

                  Message 8 of 21 , Feb 21, 2010
                    Sonja,

                    had het gevonden, op slag gedood, verbrand door autoongeluk in
                    Limburg. Staat een heel verhaal met foto's van de jongens in de
                    Leeuwarder Courant.

                    Maar zal het onthouden, perihed, omgekomen, dus klopt, maar heb het er
                    zelf maar even wat uitgebreider bijgezet.

                    Op 21 februari 2010 16:55 heeft sonja neyen <samneyen@...> het
                    volgende geschreven:

                    Message 9 of 21 , Feb 21, 2010
                      Nee volgens de Leeuwarder kwamen ze van vakantie uit Italie terug, met
                      zijn 2tjes.
                      Maar anders ook even zoeken in de Leeuwarder Courant.

                      Kwam Dicky ook uit Leeuwarden?

                      Ik heb bij LC gewoon maar Hessel Lodema ingevoerd, en toen kwam er
                      genoeg uitrollen.

                      Op 21 februari 2010 17:19 heeft Tabe <tabe@...> het
                      volgende geschreven:

                    • Rita Veeken - Ritsma
                      Message 10 of 21 , Feb 21, 2010
                        Hallo Tabe,

                        Dicky is in 1969 verongelukt. Ik vond geen artikel, maar wel dit:

                        Als het niet doorkomt moet je even zoeken bij de Leeuwarder Courant op Dick
                        Bruin in1969.

                        Groetjes, Rita

                        Message 11 of 21 , Feb 21, 2010
                          Hallo Tabe,

                          Hij is verongelukt in Duitsland,

                          Zie Leeuwarder Courant 12-7-1969 en zoek naar Derk Bruin.

                          Groetjes, Rita

                          Message 12 of 21 , Feb 21, 2010
                            Bedankt Rita.

                            Ongeluk had destijds veel impact in de familie. Zat er een jaartje naast
                            dus. Maar.... het is genealogie.

                            groetenTabe

                            _____

[...]

                            Op 21 februari 2010 17:19 heeft Tabe <tabe@dollenindetijd
                            <mailto:tabe%40dollenindetijd.nl> .nl> het
                            volgende geschreven:
> [...]
                            > de
                            > familie. Mijn ouders waren goed bevriend met de ouders van Dicky. Was het

                            y-yn-fryslan.nl.> y-yn-fryslan.nl.

                            Message 13 of 21 , Feb 21, 2010
                              Tabe,

                              ook een fam. uit Leeuwarden?

                              Op 21 februari 2010 18:35 heeft Tabe <tabe@...> het
                              volgende geschreven:
                              > Bedankt Rita.
                              >
                              > Ongeluk had destijds veel impact in de familie. Zat er een jaartje naast
                              > dus. Maar.... het is genealogie.
                              >
                              > groetenTabe
                              >

                              >  _____

                            • Tjaard Schaafsma
                              Message 14 of 21 , Feb 21, 2010
                                Hallo

                                Ik ben besig met familie ondersoek - maar het is erg moeilik want ik ben wonend in Zuid Afrika. Weet enige iemand hoe ik inligting over de internet van de familie (afkomstig uit Friesland ) kunne krijge. Maar ook hoe ik met die argiewe in Friesland kunne kontakte om inligting aan te vrage. Ik weet dat de familie begint in Dokkum 1811 en dat heel veel in Grootegast, Veenwouden was.

                                ik sal erg blij zijn als jullie mij kunne helpe

                                Tjaard

                                PS Jammer mijn Nederlands  in niet so goed ik verstaat het echter heel goed

                                ________________________________

                                Message 15 of 21 , Feb 21, 2010
                                  Dag Tjeerd,

                                  wij begrijpen het allemaal heel goed wat je schrijft, en via
                                  www.tresoar.nl kun je heel wat vinden. En anders even wat namen
                                  doorgeven. Misschien zijn er al mensen die deze ook in de stamboom
                                  hebben.

                                  Op 21 februari 2010 19:28 heeft Tjaard Schaafsma
                                  <tjaard.schaafsma@...> het volgende geschreven:

                                  Message 16 of 21 , Feb 21, 2010
                                    Hallo Tjeerd,

                                    Voor Grootegast kun je in Groningen zoeken..... op www.allegroningers.nl

                                    Groet.
                                    Frans Krom

                                    Message 17 of 21 , Feb 21, 2010
                                      Bedankt Irene dat sal ik doen hoor

                                      ________________________________

                                      <tjaard.schaafsma@ yahoo.com> het volgende geschreven:

                                      Message 18 of 21 , Feb 21, 2010
                                        Ja, een familie uit de P. Stuyvesantweg.

                                        _____

                                        Message 19 of 21 , Feb 21, 2010
                                          Hai,

                                          je kan ook onder google even kijken bij

                                          alle friezen.nl?

                                          staat ook veel onder.

                                          Weet alleen niet zo uit mijn hoofd of Dokkum erbij is, bij Tresoar en
                                          anders bij Genlias, moet je heel ver kunnen komen hoor.

                                          groetjes Irene.

                                          Op 21 februari 2010 20:00 heeft Tjaard Schaafsma

                                          http://www.genealogieonline.nl/stamboom-van-der-meulen-zondervan/
                                        • rjdjager@gmail.com
                                          Message 20 of 21 , Feb 22, 2010
                                            IRENE,

                                            Deze 2 jongens zoon van sigarenhandelaar Lodema in de Schrans te Leeuwarden zijn het slachtoffer van een verkeersongeval.
                                            Ze kwamen van vakantie terug uit Italië en dachten de rit in 1 keer dus zonder rust te kunnen rijden.
                                            Verongelukt in Limburg toen ze tegen een boom reden.
                                            Misschien weet je het te herinneren.

                                            Henk de Jager

                                            Message 21 of 21 , Feb 22, 2010
                                              Henk,

                                              had het verhaal gevonden in de LC, en kan met het niet herinneren,
                                              Waren wel een stuk ouder dan ik ben, en denk haast dat als bij broer
                                              nog had geleefd die ze wel had gekend.

                                              Kan me Lodema sigaren trouwens ook niet herinneren in de Schrans, wel
                                              Lodema, in de Hobbemastraat, radio en tv.

                                              Groetje Irene.

                                              Op 22 februari 2010 16:13 heeft <rjdjager@...> het volgende geschreven: