nauta/zoethout woudsend

  • J.Woudstra
    Message 1 of 6 , Feb 6, 2010
      Beste medeleden,
      Wie kan mij iets meer vertellen over bovenstaande families of bronnen noemen
      waar ik meer kan vinden. Ik heb als vroegste Jurjen Reyners ged.11.10.1650
      Woudsend. Zijn zoon Jelle bij een onbekende vrouw had 2 zonen Reyner en
      Jurjen die zich resp. Zoethout en Nauta noemden.
      Bij voorbaat dank,
      Met vriendelijke groet,
      Joop Woudstra
    • Sijbout Sjoerd Jaasma
      Message 2 of 6 , Feb 6, 2010
        Hoi Joop,

        Kijk hier eens:
        http://www.genealogieonline.nl/genealogie_zoethout_haer_overgaauw/I180.php
        . Misschien staat hier iets voor je bij.

        Sijbout

        Message 3 of 6 , Feb 6, 2010
          Beste mede speurder
          Bij mij heeft Jurjen een vrouw genaamd Beeuw Ulbes geb 1650 en ged op belijdenis te Woudsend 9 febr 1673 en ovl 1695.
          Ik heb dit gevonden op het Archief te Leeuwarden
          Waneer iemand dit kan bevestigen of verbeteren hoor of lees ik dit graag
          met vriendelike groet
          P.Schakel

[...]

          Geen virus gevonden in het binnenkomende-bericht.
          Gecontroleerd door AVG - www.avg.com
          Versie: 8.5.435 / Virusdatabase: 271.1.1/2670 - datum van uitgifte: 02/05/10 19:35:00

        • J.Woudstra
          Message 4 of 6 , Feb 7, 2010
            Inmiddels weet ik dat Jurjen Reyners zijn eerste vrouw inderdaad Beeuw heet.
            Haar patroniem is echter Ubles (Oebeles), waarschijnlijk dr van Uble Feddes
            (zie email van Sybout Jaasma). Hij tr. 2e x 15.12.1695 Woudsend Aafke Ayses
            en 3e x 20.12.1709 Woudsend Itske Yndses.
            Wat is de bron van geboorte- en overlijdensdata?
            Met vriendelijke groet,
            Joop Woudstra

            Message 5 of 6 , Feb 8, 2010
              Joop,
              Hierbij twee van de drie vrouwen van Jelle, hij had 14 kinderen
              derde vrouw is Geertje dirks hgehuwd omstreeks 1715

              Wymbritseradeel, huwelijken 1694
              Vermelding: Bevestiging huwelijk op 4 februari 1694
              Man : Jelle Jurjens afkomstig van Woudsend
              Vrouw : Gats Jouckes afkomstig van Woudsend
              Trouwregister Hervormde gemeente Woudsend Ypecolsga Indijk Smallebrugge 1608-1811, Hiaat 1638-1691 Inventarisnr.: 888

              Wymbritseradeel, huwelijken 1703
              Vermelding: Bevestiging huwelijk op 7 januari 1703
              Man : Jelle Jurjens afkomstig van Woudsend
              Vrouw : Geertjen Gerrits afkomstig van Overstede
              Opmerking : Overstede onder Zwartsluis
              Trouwregister Hervormde gemeente Woudsend Ypecolsga Indijk Smallebrugge 1608-1811, Hiaat 1638-1691
              Carla

[...]
              Jurjen die zi ch resp. Zoetcout en Nauta noemden.
              Bij voorbaatdank,
              Met vriende lijke groet,
              Joop Woudstra

            • J.Woudstra