nieuwe ronde vam de Wolf en van der Wal.

  • Irene Visser
    Message 1 of 4 , Feb 4, 2010
      Wie heeft echtpaar Broer de Wolf, gehuwd met Jetske van der Wal,
      gehuwd 1902 in de stamboom. alles welkom. loop hier vast

      Ouders van Broer zijn Gerlof de Wolf en Trijntje van der Sluis, alles welkom

      Ouders van Jetske, Sjoerd van der Wal en Martien Lefferts Oosterhout,
      ook alles welkom.

      http://www.genealogieonline.nl/kwartierstaat-johan-willem-mulder/

      bovenstaand is wat ik heb.

      --
      Met vriendelijke groet, Irene
      Message 2 of 4 , Feb 5, 2010
        Irene,

        De wederzijdse ouders van het bruidspaar dat in 1902 kennelijk in de
        stamboom trouwt (ik kende kerk en stadhuis als locaties; stamboom is nieuw
        voor me) zijn volgens de huwelijksakte op dat moment (24-05-1902) alle vier
        nog in leven.

        Jetskes moeder heet overigens Martsen en geen Martien.

        Het is me niet duidelijk waarom je hiermee vastloopt, want op Tresoar zijn
        alle gegevens van de voorouders van dit bruidspaar eenvoudig te vinden…..en
        de namen van de grootouders heb je toch ook al.

        Geboorteakte Hennaarderadeel, 1848

        Aangiftedatum 22 maart 1848, akte nr. 23

        Martsen Oosterhout, geboren 21 maart 1848

        Dochter van Leffert Koops Oosterhout en Jetske Okkes Ypma

        Overlijdensakte Hennaarderadeel, 1918

        Aangiftedatum 24 juli 1918, akte nr. 57

        Martsen Oosterhout, overleden 24 juli 1918, 70 jaar, vrouw, weduwe

        Haar echtgenoot:

        Geboorteakte IJlst, 1844

        Aangiftedatum 10 februari 1844, akte nr. 5

        Sjoerd van der Wal, geboren 9 februari 1844

        Zoon van Durk Hessels van der Wal en Trijntje Sjoerds Dijkstra

        Huwelijk in 1871:

        Huwelijksakte Hennaarderadeel, 1871

        Man : Sjoerd van der Wal, oud 27 jaar, geboren te IJlst

        Ouders: Durk Hessels van der Wal en Trijntje Sjoerds Dijkstra

        Vrouw : Martsen Oosterhout, oud 23 jaar, geboren te Oosterend

        Ouders: Leffert Koops Oosterhout en Jetske Okkes Ypma

        Datum : 26 augustus 1871, akte nr. 29

        Kinderen van Sjoerd van der Wal en Martsen/Martzen Lefferts Oosterhout,
        allen geboren in Hennaarderadeel (de geboorteplaats is ongetwijfeld via
        www.allefriezen.nl <http://www.allefriezen.nl/> te vinden)

        Dirk van der Wal, geboren 17 juni 1872

        Jetske van der Wal, geboren 22 september 1873

        Trijntje van der Wal, geboren 29 september 1874

        Leffertje van der Wal, geboren 4 december 1875

        Jan van der Wal, geboren 9 september 1877

        Yke van der Wal, geboren 9 mei 1880

        Hessel van der Wal, geboren 4 november 1881

        Okke Koop van der Wal, geboren 9 mei 1883

        Okke van der Wal, geboren 6 april 1885

        Aletta van der Wal, geboren 16 februari 1887

        Jeltje van der Wal, geboren 24 juni 1891

        Broer de Wolf’s moeder heet niet van der Sluis, maar van Sluis.

        Huwelijksakte Sneek, 1864

        Man : Gerlof de Wolf

        Vrouw : Trientje van Sluis

        Datum : 17 juli 1864, akte nr. 65

        In Sneek geboren kinderen van Gerlof de Wolf en Trijntje van Sluis:

        Broer de Wolf, geboren 24 maart 1865

        Froukje de Wolf, geboren 31 maart 1866

        Stijntje de Wolf, geboren 8 december 1867

        Wytske de Wolf, geboren 28 februari 1870

        Broer de Wolf, geboren 20 november 1874

        In Wymbritseradeel geboren kinderen van Gerlof de Wolf en Trijntje van
        Sluis:

        Broer de Wolf, geboren 6 maart 1878

        Johanna de Wolf, geboren 17 september 1880

        Aangezien je de overlijdensdatum van Broer de Wolf hebt, zou je zijn
        persoonskaart bij het CBG kunnen aanvragen.

        Met vriendelijke groet

        Nynke van den Hooven

        _____

        Message 3 of 4 , Feb 5, 2010
          Hai Nynke,

          pfff vraag nooit meer iemand wat voor me te vragen.
          Ik heb verder wat jezelf al aangeeft alle gegevens denk ik zo'n beetje al.
          Waar ik meer van zoek is van de kinderen van het echtpaar. En het nageslacht.

          Want de fam zit een beetje vreemd inelkaar geloof ik. Dus vandaar ook
          mijn vraag, (nu van mij) wie heeft dit echtpaar ook, en weet meer van
          de kinderen,. En huwelijken.

          groetjes Irene.

          Op 5 februari 2010 18:30 heeft Nynke van den Hooven
          <nynkevandenhooven@...> het volgende geschreven:

          Message 4 of 4 , Feb 5, 2010
            Irene,

            Had je aan iemand anders gevraagd deze vragen te stellen? Is me niet
            opgevallen.
            Zoals gezegd; met de overlijdensdatum van Broer de Wolf (met mogelijk de
            plaats van overlijden) zou je in ieder geval zijn persoonskaart op kunnen
            vragen. En zo misschien een aantal kinderen kunnen vinden.

            Je zou ook nog bij Tresoar (fysiek dus, niet online) kunnen kijken of
            geboortegegevens van Wymbritseradeel na 1902 beschikbaar zijn.

            Met vriendelijke groet
            Nynke van den Hooven