Re: [Friesland-genealogy] Reen/Rheen

  • Roelf Koning
    Message 1 of 6 , Feb 1, 2010
      Beste allemaal,

      Sinds ik weet dat mijn voorgeslacht uit Alte Rheen (Koninkrijk Hannover)
      komt zoek al geruime tijd naar de locatie van deze plaats. Toen ik dan ook
      de titel ³Reen/Rheen² zag staan, kreeg ik het vermoeden dat betrokken
      personen mogelijk uit deze plaats komen. Kunnen jullie die plaats in
      Duitsland terugvinden?

      Met vriendelijke groet,
      Roelf Koning

    • Douwe Stellinga
      Message 2 of 6 , Feb 2, 2010
        Dag Roelf Koning,

        Zou het deze kunnen zijn:

        Rheden is een gemeente in de Duitse deelstaat Nedersaksen, en maakt deel uit van het district Hildesheim

        groet,

        Douwe Stellinga

> [...]

        > GJB1972 pag.89.
        > Kan gebeuren zo'n foutje, sorry. Mijn dank voor je waarderende woorden.

      • Roelf Koning
        Message 3 of 6 , Feb 12, 2010
          Hoi Douwe,

          Dank voor je reactie. Jou optie zal inderdaad wel eens kunnen kloppen want
          bij verder onderzoek kwam ook Rede als opgegeven plaatsnaam in
          familiedocumenten voor. Ik ga maar eens proberen om het archief van de
          Katholieke kerk in die plaats te vinden om te zien of mijn voorgeslacht
          daarin geregistreerd staat.

          Sorry dat ik wat laat reageer op je bericht. Dit vanwege arbeidsdrukte. Mag
          ik hopen op enige clementie?

          Groetjes,

          Roelf Koning

          Op 01-02-10 11:43, p.nijholt <p.nijholt@... <mailto:p.nijholt%40home.nl>
> [...]

          > GJB1972 pag.89.
          > Kan gebeuren zo'n foutje, sorry. Mijn dank voor je waarderende woorden.

        • Douwe Stellinga
          Message 4 of 6 , Feb 12, 2010
            Dag Roelf,
            Ik ben blij, dat er nog mensen werken om mijn pensioen te betalen...
            Dus..., mijn clementie heb je verdiend! En waarschijnlijk meer dan dat.
            met vriendelijke groet,

          • ijsvogel54
            Message 5 of 6 , Feb 12, 2010
              Beste Roelf,

              Ik zag dat je zocht waar de naam Reen/Rheen vandaan komt. Daar heb ik geen antwoord op. Maar in mijn bestand van mijn familie Miedema van grootmoederszijde neemt een Eebele Freeks uit Wons in 1811 de naam Reen aan. Ik vraag mij af hoe hij op deze naam is gekomen. Misschien komen we daar nooit achter. Wilde je dit even laten weten, dat de naam ook aangenomen werd.
              Groetjes Afke Aardema