Reen/Rheen

  • p.nijholt
    Message 1 of 6 , Feb 1 2:43 AM
      Dag Margreet,
      Uit mijn oude aantekeningen blijkt inderdaad dat de vermelding moet luiden GJB1972 pag.89.
      Kan gebeuren zo'n foutje, sorry. Mijn dank voor je waarderende woorden.
      mvg Peter

      Wij zijn een gemeenschap van 6 miljoen gebruikers in strijd tegen spam.

    • Roelf Koning
      Message 2 of 6 , Feb 1 7:20 AM
        Beste allemaal,

        Sinds ik weet dat mijn voorgeslacht uit Alte Rheen (Koninkrijk Hannover)
        komt zoek al geruime tijd naar de locatie van deze plaats. Toen ik dan ook
        de titel ³Reen/Rheen² zag staan, kreeg ik het vermoeden dat betrokken
        personen mogelijk uit deze plaats komen. Kunnen jullie die plaats in
        Duitsland terugvinden?

        Met vriendelijke groet,
        Roelf Koning

      • Douwe Stellinga
        Message 3 of 6 , Feb 2 7:57 PM
          Dag Roelf Koning,

          Zou het deze kunnen zijn:

          Rheden is een gemeente in de Duitse deelstaat Nedersaksen, en maakt deel uit van het district Hildesheim

          groet,

          Douwe Stellinga

> [...]

          > GJB1972 pag.89.
          > Kan gebeuren zo'n foutje, sorry. Mijn dank voor je waarderende woorden.

        • Roelf Koning
          Message 4 of 6 , Feb 12 12:57 AM
            Hoi Douwe,

            Dank voor je reactie. Jou optie zal inderdaad wel eens kunnen kloppen want
            bij verder onderzoek kwam ook Rede als opgegeven plaatsnaam in
            familiedocumenten voor. Ik ga maar eens proberen om het archief van de
            Katholieke kerk in die plaats te vinden om te zien of mijn voorgeslacht
            daarin geregistreerd staat.

            Sorry dat ik wat laat reageer op je bericht. Dit vanwege arbeidsdrukte. Mag
            ik hopen op enige clementie?

            Groetjes,

            Roelf Koning

            Op 01-02-10 11:43, p.nijholt <p.nijholt@... <mailto:p.nijholt%40home.nl>
> [...]

            > GJB1972 pag.89.
            > Kan gebeuren zo'n foutje, sorry. Mijn dank voor je waarderende woorden.

          • Douwe Stellinga
            Message 5 of 6 , Feb 12 2:15 AM
              Dag Roelf,
              Ik ben blij, dat er nog mensen werken om mijn pensioen te betalen...
              Dus..., mijn clementie heb je verdiend! En waarschijnlijk meer dan dat.
              met vriendelijke groet,

            • ijsvogel54
              Message 6 of 6 , Feb 12 8:00 AM
                Beste Roelf,

                Ik zag dat je zocht waar de naam Reen/Rheen vandaan komt. Daar heb ik geen antwoord op. Maar in mijn bestand van mijn familie Miedema van grootmoederszijde neemt een Eebele Freeks uit Wons in 1811 de naam Reen aan. Ik vraag mij af hoe hij op deze naam is gekomen. Misschien komen we daar nooit achter. Wilde je dit even laten weten, dat de naam ook aangenomen werd.
                Groetjes Afke Aardema