Hulp gevraagd voor archief Leeuwarden

  • pvgool
    Message 1 of 5 , Jan 25, 2010
      Vanuit Eindhoven is Leeuwarden een heel eind weg. Daarom wil ik vragen of er iemand is die voor mij in het archief iets na kan kijken. Via internet heb ik al een aantal gegevens gevonden maar de herkomst van Petronella Piels heb ik niet kunnen vaststellen.

      Dit is wat ik gevonden heb op tresoar.nl

      Huwelijksakte Leeuwarden, 1855
      Man : Henricus Hermanus Le Roux
      Vrouw : Petronella Piels
      Datum : 8 augustus 1855, akte nr. 105

      Geboorteakte Leeuwarden, 1854
      Aangiftedatum 15 september 1854, akte nr. 515
      Henri Carool Toscaan Petrus le Roux, geboren 14 september 1854
      Zoon van Henricus Hermanus le Roux en Petronella Piels
      Opm.: Kind bij de geboorte aangegeven onder de naam "Piels"; kind erkend bij huwelijk ouders d.d. 8 augustus 1855

      Geboorteakte Leeuwarden, 1856
      Aangiftedatum 2 september 1856, akte nr. 489
      Herman Lodewijk Francois Alexander le Roux, geboren 1 september 1856
      Zoon van Henricus Hermanus le Roux en Petronella Piels

      In Genlias heb ik verder gevonden
      Gemeente: Wijk bij Duurstede
      Soort akte: Huwelijksakte
      Datum: 24-09-1874
      Bruidegom Henricus Hermanus Le Roux
      Leeftijd: 48
      Geboorteplaats: Veur
      Bruid Maria Agatha Smit
      Leeftijd: 47
      Geboorteplaats: Amersfoort
      Vader bruidegom Joannes Hermanus Josephus Le Roux
      Moeder bruidegom Carolina Toscani
      Vader bruid Jan Smit
      Moeder bruid Joanna van Munster
      Nadere informatie Bruidegom weduwnaar van Petronella Piels, Bruid weduwe van Richardus A. Peters

      Algemeen Gemeente: Veur
      Soort akte: Geboorteakte
      Aktenummer: 7
      Aangiftedatum: 06-03-1826
      Kind Hendricus Hermanus le Roux
      Geslacht: M
      Vondeling: N
      Geboortedatum: 04-03-1826
      Geboorteplaats: Veur
      Vader Joannes Hermanus Josephus le Roux
      Moeder Carolina Toscani

      Ik hoop dat er in de huwelijksakte van Petronella en Henricus vermeld staat waar zij geboren is of wie haar ouders zijn. Wie zou dat voor mij willen opzoeken.

      Als iemand meer weet van dit gezin en vooral het overlijden van Petronella dan hoor ik dat ook graag.

      Bij voorbaat mijn dank.
      Paul
    • Ronn Boef
      Message 2 of 5 , Jan 25, 2010
        Beste Paul,

        Petronella werd geboren in Den Bosch. Op http://www.allefriezen.nl kun je
        (o.a.) haar huwelijksakte bekijken.

        Vriendelijke groet,
        Ronn

        Op 25 januari 2010 10:02 schreef pvgool <pvgool@...> het volgende:

> [...]
        > opzoeken.
        >
        > Als iemand meer weet van dit gezin en vooral het overlijden van Petronella

      • Willy Scheffer-Sloot
        Message 3 of 5 , Jan 25, 2010
          ik denk dat je hier verder mee komt

          To: Friesland-genealogy@yahoogroups.com

          Message 4 of 5 , Jan 25, 2010
            Paul,

            De afstand Eindhoven - den Haag is beduidend kleiner.
            In het CBG liggen (bijna) alle akten van Friesland.

            Met vr.gr. Lineke
            .
            .

            Message 5 of 5 , Jan 25, 2010
              Ronn,
              Enorm bedankt. Hiermee kan ik haar in de families Piels / Pijls plaatsen die ik aan het onderzoeken ben.
              Een geweldig mooie website is Allefriezen, ik ga meteen kijken of ik nog meer familie kan achterhalen.

              Groeten
              Paul