regenbogen

  • ken veldhuis
    Message 1 of 4 , Jan 5 10:09 AM
      Beste Lijsgenoten,

      Ne hoor. Geen regenboog!  Het sneeuwt hier nl al 4 dagen lang.
      He  betreft de naam Regenbogen, en wel de medicus die in 1910 bij  mijn Mem's geboorte te Oosterwierum geroepen werd. Ter gelegenheid van  haar 100ste verjaardag in April DV ben ik bezig met een korte biogafrie. Van daar.

      Hoe kom ik aan verdere gegevens over deze dokter? Er zou ergens een register moeten zijn. Mogelijke kandidaten zouden de gebroeders Reinier (*1859)en Johannes Henricus (*1863, beiden te Sneek) kunnen zijn.

      Bij voorbaat bedankt.
      mei groetnis,
      Keimpe

    • Marten
      Message 2 of 4 , Jan 5 10:17 AM
        Hallo Ken,

        Dit kwam ik tegen
        http://www.littenseradiel.nl/index.php?simaction=content&mediumid=1&pagid=37&stukid=69

        Kan je daar wat mee, of had je dit al ?

        Met vriendelijke groet,
        Marten Tacoma

        Message 3 of 4 , Jan 5 10:23 AM
          Hai,

          even via digitaal archief Leeuwarder Courant.

          zijn overlijden staat

          13-11- 1933 J.H. Regenbogen.

          groetjes Irene.

          Op 5 januari 2010 19:17 heeft Marten <m.tacoma@...> het volgende
          geschreven:

        • Andrys Stienstra
          Message 4 of 4 , Jan 5 10:33 AM
            In augustus 1913 is Johannes Henricus Regenbogen arts in Bozum, zie
            http://www2.tresoar.nl/kentekens/?t=0&nummer=983.

            Andrys Stienstra
            www.andrysstienstra.nl