Re: [Friesland-genealogy] Betekenis Binema

  • Rita Veeken - Ritsma
    Message 1 of 6 , Jan 4, 2010
      Hallo Margareth,

      Misschien kun je eens kontakt opnemen met de fabrikant van de Binema lenzen,
      www.durst.it

      Succes,

      Rita

      From: ja.kunnen@...
      Date: Sun, 3 Jan 2010 12:09:10 +0100
      Subject: RE: [Friesland-genealogy] Betekenis Binema

      Hallo Margaret,

      Het namenboek van van der Plank geeft de volgende verklaring van Binnema.

      Binnema Binns Bins Binsma Bint.Bindeman.

      Patr.van Bink (e) / Binne / Binde.

      Uitgang: -n, -s, man, inga, -ma , -sma, - ( x ) ma

      Een eenstammige verkorting, resp. vleivorm daarvan, germ. Bern ( beer )
      namen met de reductie van de r.

      Vr. gr. Jan Auke

      _____