RE: [Friesland-genealogy] Gerben Douwes de Jong

    Message 1 of 5 , Jan 4, 2010
      Douwe,

      Het is niet aannemelijk dat je ouders van een bruidspaar in een
      huwelijksinschrijving uit 1796 zult vinden. Wat je in de pre-1811 gegevens
      op Tresoar vindt, staat nl. zo in de (huwelijks)inschrijving.

      Maar als je eens een zoekverzoek plaatst, is het verstandig om de
      betreffende record te kopiëren en in je bericht te plakken, zodat de zoeker
      over de juiste gegevens beschikt.

      En dus niet naar ouders van een Gerben Douwes gaat zoeken, terwijl het om
      een Gerben Jacobs gaat……..:-)

      Overigens, wat de afstand betreft: je hoeft voor veel Friese gegevens
      helemaal niet naar Leeuwarden. Ook het CBG in Den Haag beschikt over veel
      Friese gegevens, zoals bijv de BS.

      Met vriendelijke groet

      Nynke van den Hooven

      _____

      Message 2 of 5 , Jan 4, 2010
        Nynke,

        Je hebt gelijk. Het ging me om Gerben Jacobs en Grietje Taedes. Redelijk stom van me! Sorry voor het zoek-ongemak.
        Maar goed, ik blijf dus in het ongewisse over de ouders van beiden, begrijp ik. Helaas.

        met vriendelijke groet,

        Message 3 of 5 , Jan 4, 2010
          Douwe,

          Ik heb even gesneupt voor je bij allefriezen.nl. Daar gevonden het overlijden van Gerben Jacobs de Jong, arbeider,overleden te Wier 4-5-1818, geboren te Wier 26-11-1769, gedoopt te Wier 7-2-1773 (dit uit Tresoar) zoon van Jacob Jacobs en Grietje Willems. Grietje Taedes overlijd te Wier 21-12-1824, 53 jaar oud, turfmeetster van beroep. Zij is ook geboren te Wier maar de ouders niet bekend bij de aangevers van haar overlijden.

          Ik hoop dat je hier weer wat mee kunt.

          Groetjes Hilda

          To: Friesland-genealogy@yahoogroups.com