Hoogstins-Boonstra raadsel

  • acard@pacbell.net
    Message 1 of 1 , May 2, 2001
      Ik ben op zoek naar de vader van Jantje Klazes Hoogstins Boonstra. Ze
      was de dochter van Hinke Klazes Boonstra (wie was toen ongehuwd),
      geboren 12 juli 1822 te Suawoude
      (Geboorteakte Tietjerksteradeel
      Aangiftedatum 15 juli 1822, akte nr. 124)
      overleden 4 augustus 1876,
      (Overlijdensakte Leeuwarderadeel, 1876
      Aangiftedatum 5 augustus 1876, blad nr. 31)
      Ze was gehuwd met Aan Pieters Rypstra, en de naam van haar vader is
      niet op de huwelijksakte of overlijdensakte vermeld.
      Ik denk het mogelijk dat de vader was Klaas Jans Hoogstins, wie was met
      een andere Boonstra weduwnaar (Jeltje Eelkes Boonstra). Jeltje Boonstra
      is overleden ongeveer 10 maanden voor Jantje Klazes Hoogstins Boonstra
      is geboren. Kunnen Jeltje Eelkes Boonstra en Hinke Klazes Boonstra een
      verwantschap hebben? Misschien was Hinke dienstbode bij de familie
      Hoogstins? Weet iemand iets over deze familie?
      Bij voorbaat dank,
      Adrian Card