Re: [Friesland-genealogy] iemand in de gelegenheid.

  • Cor
    Message 1 of 7 , Dec 4, 2009
      Irene,

      Aangifte door Thomas Visser, 57 jaar, schipper.
      Won. in het schip gedomicilieerd in Leeuwarden, maar
      thans te Gorredijk liggende.
      Hij en zijn vrouw Hebbrig Johannes hebben Oegje verwekt.

      Weet je dat ook maar weer, 1 knagende vraag minder !!

      Groetjes, Cor

      Geboorteakte Opsterland, 1838
      Aangiftedatum 18 januari 1838, blad nr. 7
      Oegje Visser, geboren 16 januari 1838
      Dochter van Thomas Visser en Hebbrig Johannes

      Iemand in de gelegenheid na te kijken op de ouders? Vooral de leeftijd van
      vader, en eventueel beroep.

      groetjes Irene,.
    • Irene Visser
      Message 2 of 7 , Dec 4, 2009
        Cor,

        je bent een engel/ als je dat van een man zeggen man, anders ben je een
        schat,
        Weet nu tenminste dat het allemaal van sr. is en niet van zoonlief.

        Maar gek hé, dat ze nooit getrouwd zijn, Heel modern voor die tijd denk ik.
        Want bij overlijdens akte van sr, staat nog zijn eerste vrouw vermeld. En
        daar komt de naam Oegje ook weer vandaan.

        Nogmaals bedankt en een knuffel als het mag, van je wederhelft,
        Irene.

      • Cor
        Message 3 of 7 , Dec 4, 2009
          Nogmaals bedankt en een knuffel als het mag, van je wederhelft,
          Irene.

          Wederhelft heb ik niet, dus het wordt in dank aangenomen.

          Cor
        • Irene Visser
          Message 4 of 7 , Dec 4, 2009
            dan hierbij een dubbele knuffel Cor.

            liefs Irene.

          • bea@moedt.com
            Message 5 of 7 , Dec 4, 2009
              -
              Sent from my BlackBerry� device from Digicel

              je bent een engel/ als je dat van een man zeggen man, anders ben je een
              schat,
              Weet nu tenminste dat het allemaal van sr. is en niet van zoonlief.

              Maar gek h�, dat ze nooit getrouwd zijn, Heel modern voor die tijd denk ik.

            • Irene Visser
              Message 6 of 7 , Dec 4, 2009
                Enig idee?
                Heb geen idee hoor.