Nieuwe scans op AlleFriezen

  • rdltrdlt
    Message 1 of 5 , Dec 3, 2009
      Hallo,

      Op www.allefriezen.nl zijn nu ook scans aanwezig van Tytjerksteradiel en Leeuwarden.

      Van Tytjerksteradiel lijkt alles wel aanwezig voor zover ik dat kan controleren.

      Aan Leeuwarden wordt waarschijnlijk nog gewerkt, want nog niet alles is aanwezig.
      Geboorten: 1865 t/m ong. mei 1891, dus nog niet compleet.
      Huwelijken: 1811 t/m 1932, dus compleet.
      Bij het klikken op scans in sommige jaren (i.i.g. 1820, 1931, 1932) krijg je echter nog een foutmelding. Maar waar HCL 1931 en 1932 niet als scan heeft, heeft AlleFriezen ze (binnenkort) wel.
      Overlijden: ong. juli 1829 t/m ong. mei 1850, ong. maart 1877 t/m ong. april 1933, dus nog niet compleet.

      De ontbrekende scans zullen vast de komende dagen worden toegevoegd.

      Veel zoekplezier.

      Ronald Douma
    • prins2000@orange.nl
      Message 2 of 5 , Dec 4, 2009
        Bedankt Ronald.
        Het ziet er fantastisch uit...heb al weer wat gevonden waar ik erg blij mee ben.
        Groetjes
        Harry Prins
        (Onderzoekende onze familielijnen Prins, Laverman, Beuker, Veenstra, de Vries, Vallinga, Toth en van der Linden)

        --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, "rdltrdlt" <ronald@...> wrote:

> [...]
        >
        > De ontbrekende scans zullen vast de komende dagen worden toegevoegd.

      • Els Vermij
        Message 3 of 5 , Dec 4, 2009
          Hoi Ronald,
          Jullie zoeken kennelijk beter dan ik: ik heb een paar huwelijken in Leeuwarden opgezocht, maar kon geen scan vinden (Grietje Visser 22-2-1905, Trijntje Visser 14-1-1920) . Of heb ik iets verkeerd begrepen?
          groeten
          Els

> [...]

          > De ontbrekende scans zullen vast de komende dagen worden toegevoegd.

        • rdltrdlt
          Message 4 of 5 , Dec 4, 2009
            Hallo,

            Je hebt niets verkeerd begrepen Els, de scans van de huwelijken die jij zoekt staan er inderdaad niet. Ik heb gisteren steekproefsgewijs bekeken welke scans er voor Leeuwarden zijn, maar blijkbaar missen er toch nog wel wat jaren.

            Gelukkig is er een alternatief voor Leeuwarden, namelijk bij het Historisch Centrum Leeuwarden. De link naar de site met de scans is:
            http://hcl-genealogie.pictura-dp.nl/

            Het snelst gaat het zoeken als je bij zoeken op naam meteen kiest voor "Toon uitgebreide zoekakties".
            Voor Grietje Visser:
            Eerste persoon achternaam "Visser" en voornaam "Grietje", Type registratie "Huwelijk", Periode "1905" en druk op Start zoeken.
            Dit levert de vermelding van haar huwelijk.
            Klik op de vermelding en klik dan op Inzien van de akte.

            Succes.

            Ronald Douma

            --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, "Els Vermij" <els@...> wrote:

> [...]
            > Jullie zoeken kennelijk beter dan ik: ik heb een paar huwelijken in Leeuwarden opgezocht, maar kon geen scan vinden (Grietje Visser 22-2-1905, Trijntje Visser 14-1-1920) . Of heb ik iets verkeerd begrepen?

          • Els Vermij
            Message 5 of 5 , Dec 5, 2009
              Hallo Ronald,

              Dank je wel. Ik heb de akte gevonden.