Re: Aanvulling/invulling kwartierstaat.

  • Pieke en Frouwkje v/d Schaaf-Beckeringh.
    Message 1 of 4 , May 1, 2001
      L.S.

      Wie kan mij aanvullende informatie verstrekken over de onderstaande
      personen en hun ouders/voorgeslacht, zodat ik weer enkele lege
      kwartieren kan invullen en ook weet waar ik de volgende keer moet zoeken
      als ik in archief ben te leeuwarden.
      Het gaat om de volgende personen/gezinnen.

      A] Sjerk Sierds, bij zijn huwelijk op 20 juni 1745 in Reduzum,
      afkomstig van Rauwerd. Hij huwde toen met Jaike Jans welke afkomstig van
      Warga. Sjerk stond tevens vermeld als schipper/kofkevaarder (?) Dit
      echtpaar kreeg tenminste een dochter, zijnde Frouwkjen Sjerks, geboren
      te Reduzum op 1-10-1747.
      Is er ook iemand bekend met de term "Kofkevaarder".

      B] Jan M(e)innes, gehuwd met Janneke Hendriksen.
      Dit echtpaar heeft tenminste een zoon, zijnde Gerrit Jans, geboren zo
      rond 1760 in Wierum rn overl. zo rond 1820 te Ternaard en gehuwd aan
      Sibbeltje Nannes.

      C] Tamme Piers, gehuwd aan Marijke Jans.
      Zij hadden tenminste een dochter, zijnde Claaske Tammes, geboren zo
      rond 1767 en overleden in april 1824 in de gem. Tietjerksteradeel en
      gehuwd aan Klaas Westerdijk.

      D] Aelze Annes Sinnema, gehuwd aan Sara Steenhovius.
      Zij hadden tenminste een dochter, zijnde Jitske Eelses Sinnema, geboren
      zo rond 1766 en overl. op 24 juli 1839 in de gem. Tietjerksteradeel en
      gehuwd aan Schelte van der Vorm.

      E] Bauwkes Heeres, gehuwd in +/- 1741 met Aaltje Wiebes. Beroep
      Schipper.
      Zij hadden vermoedelijk twee zoons, zijnde Wybe Baukes (Zeinstra >1811)
      geb. in 1744 te Akkrum en overl op 10-1814 te Akkrum en Zied Baukes geb.
      in 1746 te Akkrum en overl. op 14-4-1813.

      F] Roel Sydses, gehuwd aan Wyske Sydses.
      Zij hadden een dochter, zijnde Sjoukjen Roels, geboren in Tjalleberd in
      1689 en gehuwd aan Brui(j)n O(e)bles.

      Hopende dat misschien een van de members van deze groep mij enige
      informatie kan vertrekken over de genoemde personen en hun ouders cq hun
      voorgeslacht, groet ik iedereen vriendelijk.

      P. Van der Schaaf.
    • Gerrit Zweers
      Message 2 of 4 , May 4, 2001
> [...]
        >geb. in 1744 te Akkrum en overl op 10-1814 te Akkrum en Zied Baukes geb.
        >in 1746 te Akkrum en overl. op 14-4-1813.

        Hallo Pieke,
        Ik heb helaas geen voorouders van Bauwke Heeres (Zeinstra) en Aaltje
        Wiebes voor jouw of mijn kwartierstaat. Ik heb wel een aantal van hun kinderen:
        1. Wybe Baukes Zeinstra, arbeider, geb. 1744, ged. 8-5-1777 te Akkrum, ovl.
        30-10-1814 te Akkrum; gehuwd 1-6-1777 te Akkrum met Cornelia Regnerus Braarda.
        Dit zijn de grootouders van Wybe Regnerus Seinstra en deze is weer de
        grootvader van mijn grootmoeder Wijtske Regnerus Seinstra.
        2. Zied Baukes Zeinstra (uit jouw opgave), geb. 1746 te Akkrum, ovl.
        14-4-1813 te Akkrum.
        3. Heere Baukes Zeinstra (alias Blingsma), geb. 1747 te Akkrum, ged.
        26-1-1775 te Akkrum, gehuwd met Sijke Attes Blinksma.
        4. Gorrelt Baukes Zeinstra, geb. 25-1-1753 te Akkrum, ovl. 16-4-1807 te
        Akkrum, gehuwd met Fettje Andries.
        5. Sjouke Baukes Zeinstra (alias Dijkstra), geb. 19-4-1759 te Akkrum

        Er zijn vermoedelijk nog meer kinderen, want in het duotisatieregister van
        1748 (is dat een volkstelling?) staat te Akkrum ingeschreven Bauke Heeres.
        Deze heeft dan 3 kinderen onder en 3 boven de 12 jaar. De 3 kinderen boven
        de 12 jaar moeten dus voor of in 1736 zijn geboren en zijn mij nog
        onbekend. Aaltje Wybes zal dus vermoedelijk omstreeks 1715 geboren zijn.

      • dansinema@msn.com
        Message 3 of 4 , May 5, 2001
          Aelze Annes Sinnema and Sara Petrus Steenhovius Postma are my
          ancestors. I have a great deal of information on the Sinnema family.
          But not very much on the familie Steenhovius Postma.

          Dan Sinema
          dansinema@...
          Tucson, Arizona USA

          --- In Friesland-genealogy@y..., "Pieke en Frouwkje v/d Schaaf-

          Message 4 of 4 , May 5, 2001
            dansinema@... schreef:

            > Aelze Annes Sinnema and Sara Petrus Steenhovius Postma are my
            > ancestors. I have a great deal of information on the Sinnema family.
            > But not very much on the familie Steenhovius Postma.

            Hello Dan.

            If you have information about the family Sinnema, every date's and
            information about this family is welcome or about his ancestors. And
            maybe you have also information about Jitske Eelses Sinnema.
            If you want exchange this information to me, I be grateful to you. You
            can do this on me private Email-adress <schabeek@...> or on the
            this address.

            I hoop hear soon from you.

            Greetings, Pieke van der schaaf.