Stamreeks Hommema

  • annemarthsterringa
    Message 1 of 7 , Dec 2, 2009
      Nieuw op mijn website:
      Stamreeks Hommema, uit Menaldumadeel en Het Bildt.

      Aanvullingen en correcties zijn uiteraard welkom.

      Met vriendelijke groet,

      Annemarth Sterringa
      http://home.zonnet.nl/annemarthsterringa/
    • hurkonides
      Message 2 of 7 , Dec 2, 2009
        Ha Annemarth

        Maar wie is dit dan?

        Leeuwarderadeel, huwelijken 1772
        Vermelding: Bevestiging huwelijk op 23 augustus 1772 in Stiens
        Man : Lolcke Hessels Hommema afkomstig van Stiens
        Vrouw : Lijsbert Freerks afkomstig van Stiens

        Gestandaardiseerde namen: LOLKE HESSELS en LIJSBET FREERKS

        Hessel
      • annemarthsterringa
        Message 3 of 7 , Dec 3, 2009
          Hi Hessel.

          Ja goeie vraag!
          Zal wel een achterneef van Lolke Hessels Hommema (1762-1812) uit mijn stamreeks zijn, vaders Hessel neven vernoemd dezelfde pake.
          Kun je hem in een genealogie Hommema plaatsen?

          Groet,
          Annemarth

          --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, "hurkonides" <hessel@...> wrote:

> [...]
          > Vrouw : Lijsbert Freerks afkomstig van Stiens
          >
          > Gestandaardiseerde namen: LOLKE HESSELS en LIJSBET FREERKS

        • hurkonides
          Message 4 of 7 , Dec 3, 2009
            Hallo Annemarth,

            Nee, is me niet gelukt. Ik kan de persoon niet plaatsen terwijl ik wel zilver met inscriptie van hem heb en hij ook bij Tresoar voorkomt. Ik heb mijn hoop op jou gevestigd :)

            Hessel
          • S. Wagenaar
            Message 5 of 7 , Dec 3, 2009
              Hallo Annemarth,

              Zoals je weet zijn er Hommema's geemigreerd naar de VS. Op mijn website
              staat een kaartje met de plaatsen waar ik ze heb aangetroffen:
              http://www.sakewagenaar.nl/kaarten/188-google-maps.html

              Met vriendelijke groeten,

              Sake Wagenaar

              Message 6 of 7 , Dec 5, 2009
                Hallo Sake,

                Leuk met die kaart!

                Weet jij de precieze overlijdensdatum van Aafje Wagenaar?
                Ik heb onderstaand uit de familieberichten in de Leeuwarder Courant gereconstrueerd
                *
                Aafje Wagenaar, geboren Sint Jacobiparochie 11 augustus 1851, overleden Burlington WI, U.S.A. 1924, dochter van Hendrik Sydses Wagenaar en Sytske Jans Halma
                *

                Bedankt alvast en groetjes,
                Annemarth

                Message 7 of 7 , Dec 5, 2009
                  Hallo Annemarth,

                  De overlijdensdatum van Aafje Wagenaar weet ik helaas niet.