iemand in de gelegenheid.

  • Irene Visser
    Message 1 of 7 , Dec 2, 2009
      Geboorteakte Opsterland, 1838
      Aangiftedatum 18 januari 1838, blad nr. 7
      Oegje Visser, geboren 16 januari 1838
      Dochter van Thomas Visser en Hebbrig Johannes

      Iemand in de gelegenheid na te kijken op de ouders? Vooral de leeftijd van
      vader, en eventueel beroep.

      groetjes Irene,.

    • Cor
      Message 2 of 7 , Dec 4, 2009
        Irene,

        Aangifte door Thomas Visser, 57 jaar, schipper.
        Won. in het schip gedomicilieerd in Leeuwarden, maar
        thans te Gorredijk liggende.
        Hij en zijn vrouw Hebbrig Johannes hebben Oegje verwekt.

        Weet je dat ook maar weer, 1 knagende vraag minder !!

        Groetjes, Cor

        Message 3 of 7 , Dec 4, 2009
          Cor,

          je bent een engel/ als je dat van een man zeggen man, anders ben je een
          schat,
          Weet nu tenminste dat het allemaal van sr. is en niet van zoonlief.

          Maar gek hé, dat ze nooit getrouwd zijn, Heel modern voor die tijd denk ik.
          Want bij overlijdens akte van sr, staat nog zijn eerste vrouw vermeld. En
          daar komt de naam Oegje ook weer vandaan.

          Nogmaals bedankt en een knuffel als het mag, van je wederhelft,
          Irene.

        • Cor
          Message 4 of 7 , Dec 4, 2009
            Nogmaals bedankt en een knuffel als het mag, van je wederhelft,
            Irene.

            Wederhelft heb ik niet, dus het wordt in dank aangenomen.

            Cor
          • Irene Visser
            Message 5 of 7 , Dec 4, 2009
              dan hierbij een dubbele knuffel Cor.

              liefs Irene.

            • bea@moedt.com
              Message 6 of 7 , Dec 4, 2009
                -
                Sent from my BlackBerry� device from Digicel

                je bent een engel/ als je dat van een man zeggen man, anders ben je een
                schat,
                Weet nu tenminste dat het allemaal van sr. is en niet van zoonlief.

                Maar gek h�, dat ze nooit getrouwd zijn, Heel modern voor die tijd denk ik.

              • Irene Visser
                Message 7 of 7 , Dec 4, 2009
                  Enig idee?
                  Heb geen idee hoor.