Meindert Petrus Kuiper(s) x Grietje Reinders Bangma

  • annemarthsterringa
    Message 1 of 4 , Nov 26, 2009
      Meindert Petrus Kuiper/Kuipers (+1843) x Grietje Reinders Bangma (1814-1885)
      Maar... waar en wanneer trouwden zij?
      En van wie was Meindert Petrus Kuiper(s) een zoon?

      Grietje geboren in 1814
      Geboorteakte Wonseradeel (mairie Makkum), 1814
      Aangiftedatum 13 augustus 1814, akte nr. 33
      Grietje Bangma, geboren 8 augustus 1814
      Dochter van Reinder Lieuwes Bangma en Biefke Tjerks Bouma

      Grietje en Meindert Petrus kregen 3 kinderen,
      -dochter Bjefke Kuipers 1841-1841,
      -dochter Bjefke Kuipers 1842-?
      -zoon Meindert Kuiper 1843, postuum geboren
      Geboorteakte Wonseradeel, 1843
      Aangiftedatum 6 juli 1843, blad nr. 94
      Meindert Kuiper, geboren 5 juli 1843
      Zoon van Meindert Petrus Kuiper en Grietje Reinders Bangma
      Opm.: Aangegeven door Franske Baukes; vader met het schip "Huibert Cornelis" vergaan op 2 maart 1843 voor de Franse kust
      *

      Grietje Reinders Bangma hertrouwde in 1849 met weduwnaar Auke Roukes de Boer (1799-1873)
      Huwelijksakte Hemelumer Oldeferd, 1849
      Man : Auke Raukes de Boer, oud 49 jaar, geboren te Folsgare, gemeente Wymbritseradeel
      Ouders: Rauke Jans de Boer en Aaltje Aukes
      Vrouw : Grietje Reynders Bangma, oud 34 jaar, geboren te Makkum, gemeente Wonseradeel
      Ouders: Reynder Lieuwes Bangma en Biefke Tjerks Bouma
      Datum : 19 april 1849, akte nr. 4
      *
      (Grietje en Auke kregen 7 kinderen waaronder een dochter Bjefke de Boer in 1853.)

      Bij voorbaat hartelijk dank voor jullie hulp,

      Met vriendelijke groet uit Delft,

      Annemarth Sterringa
      http://home.zonnet.nl/annemarthsterringa/
    • Yvonna Both
      Message 2 of 4 , Nov 26, 2009
        Hallo Annemarth
        Grietje Reinders Bangma
        (1814 - 1885)

        *Born:* 8 August 1814 in Makkum, FRI, NLD
        *Died:* 23 January 1885 in Workum, FRI, NLD

        *Father:* Reinder Lieuwes
        Bangma<http://www.xs4all.nl/%7Eator0372/html/data/data0032.htm#I3195>
        *Mother:* Bjefke Tjerks
        Bouma<http://www.xs4all.nl/%7Eator0372/html/data/data0032.htm#I3196>

        *Married (1):* 19 April 1849 in Hemelumer Oldeferd, FRI, NLD
        Auke Raukes de Boer<http://www.xs4all.nl/%7Eator0372/html/data/data0003.htm#I259>

        zie: http://www.xs4all.nl/~ator0372/html/data/data0032.htm#I3194
        <http://www.xs4all.nl/%7Eator0372/html/data/data0003.htm#I259>

        Helpt dit?

        Yvonna
        Canada

        --
        Met vriendelijke groet / With kind regards / Mit freundlichen Gr��en / Avec
        les salutations aimables

        Yvonna Both Brusik
        Wpg.Canada
        Website: http://gw.geneanet.org/dutchess1948

      • Yvonna Both
        Message 3 of 4 , Nov 26, 2009
          Oops Annemarth
          re email
          Ben gisteren van de trap gevallen ,en op mijn hoofd terecht gekomen,moet nu
          iets verkeerd zijn met mijn ogen want je had die info al oh wel Sorry about
          that!

          Yvonna

            Datum : 19 april 1849, akte nr. 4

            Grietje weduwe van "Meindert Peters Cuiper", geboortig van Oost-Vriesland, koopvaardijkapitein, a/b 'Huibert Cornelis' met man en muis vergaan tussen Bayonne en Amsterdam.

            Ahum, nu weet ik nog steeds niet waar en wanneer Grietje en Meindert getrouwd zijn, misschien wel in Amsterdam. Ik zal daar bij een volgend bezoek eens naar kijken.

            Groetjes,
            Annemarth